Gå til innhold

Bærbar for "seriøs" spilling?

Anbefalte innlegg

Krise :(

Pga mye jobbing på forskjellige plasser i Norge kan jeg ikke lenger spille på min stasjonære hjemme. Det jeg derfor søker deres hjelp til godtfolk er å finne meg en erstatter!

Har lest mye i dette forumet (som jeg synes ser MEGET bra ut :D ), uten at jeg har klart å bli sikker på hva den bebste løsningen for meg er.

Helt konkret ønsker jeg å spille spill som Anarchy-Online, Battle Field osv. Jeg lurer på om det finnes bærbare som takler dette i en grei oppløsning (absolutt minimum er tilsv. 1024x768) uten å skru av alle effekter....

Aller helst ønsker jeg jo selvsagt en som takler dette med alt på topp i tilsv. 1280x1024 og silkesm00th, men den finnes vel ikke?

Noen forslag?

Noen som kan fortelle meg hva de spiller på hvilken bærbar og hvordan det funker?

All hjelp mottas med takk :thumbup:

Mvh

Bærbar_n00b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krise  :(

Pga mye jobbing på forskjellige plasser i Norge kan jeg ikke lenger spille på min stasjonære hjemme. Det jeg derfor søker deres hjelp til godtfolk er å finne meg en erstatter!

Har lest mye i dette forumet (som jeg synes ser MEGET bra ut  :D ), uten at jeg har klart å bli sikker på hva den bebste løsningen for meg er.

Helt konkret ønsker jeg å spille spill som Anarchy-Online, Battle Field osv. Jeg lurer på om det finnes bærbare som takler dette i en grei oppløsning (absolutt minimum er tilsv. 1024x768) uten å skru av alle effekter....

Aller helst ønsker jeg jo selvsagt en som takler dette med alt på topp i tilsv. 1280x1024 og silkesm00th, men den finnes vel ikke?

Noen forslag?     

Noen som kan fortelle meg hva de spiller på hvilken bærbar og hvordan det funker?

All hjelp mottas med takk  :thumbup:

Mvh

Bærbar_n00b

hei

jeg vil anbefale deg dell inspiron 9100, den starter på ca 15000 løk, min kostet 19800 med bæreveske, glem alt du har lest om støy og at skjermen henger/fryser.

maskinen støyer ikke, selv under spilling(far cry og bf vietnam)

spek på min maskin

p4/3.0

radeon 9700/128

512 ram

4xdvdrw

1920x1200 wuxga

60gb 7200

Lenke til kommentar

Hei dell 9100.

Takker for svar :)

Har tittet litt på 9100, men så på dell sine sider at det er 4+ uker leveringstid og det kan muligens bli litt mye for meg....

Men takker uansett for svar da det hjelper meg i retning av å bestemme meg for OM en bærbar kan benyttes til "krevende" spill!

Hvilken oppløsning kan du kjøre i og hvor mye må du sette ned "visual settings" for å kjøre Far Cry uten at det lugger/lagger?

Som de av dere som har lest posten min sikkert har skjønt har jeg liten erfaring med å spille spill på bærbare maskiner, noe som gjør meg HELT avhengig av deres erfaringer og meninger om dette!

Pretty please with sugar on top, hjelp meg om dere kan. Hater max å ikke ha tilgang på en spillmaskin når jeg er borte hjemmefra...

:wow:

Btw; penger er "ikke noe problem" (les min spillavhengighet overstiger den eventuelle utgiften :hmm: )

Lenke til kommentar
Krise :(

Har lest mye i dette forumet (som jeg synes ser MEGET bra ut :D ), uten at jeg har klart å bli sikker på hva den bebste løsningen for meg er.

Noen forslag?

All hjelp mottas med takk :thumbup:

Mvh

Bærbar_n00b

hei brumbrum

svarer deg senere idag fredag 23, sitter på jobb

jeg spiller med oppløsning 1024x768x32, men det er mulig og spille med høyere. prøvde med 1920x1200 det gikk ikke.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Battlefield på min Tundra 1557 fra http://www.psdata.no iallfall. Centrino. Kjekt at den ikke er så stor og tung når du skal ha den med deg rundt omkring...

Edit:

Husker ikke akkurat nå hvor høy oppløsning jeg kan spille på, men har radeon 9600 så jeg spiller ikke akkurat på lav oppløsning nei... og Warcraft eksempel spiller jeg på fullt, 1400 oppløsning. Om det henger litt er det fordi nettserveren henger og ikke maskinen. Skal du spille med lyd lønner det seg å koble inn eksterne høytalere eller ha på hodetelefoner.

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

Først av alt, takk til alle som har tatt seg bryet med å svare på innlegget mitt :)

Kanskje jeg bør spesifisere litt her.. Det jeg ønsker er å få vite OM det finnes bærbare som kan tilfredsstille mine behov (se første posten min), isåfall hvilke. Videre gir det meg mye at folk kommer med egne erfaringer, men da må det nesten følge med litt mer teknisk informasjon.

At noen spiller BF på en maskin sier jo lite om maskinen. Noen spiller i 800x600 med visual settings på low og synes det er greit.. Andre (meg inkludert) synes det ikke er spillbart.

Ønsker at folk fortsetter å sende inn forslag på maskiner og egne erfaringer/hva de har og spiller på, men det må nesten følge med litt mer informasjon!

F.eks.

Bærbar 1

http://[en adresse] Denne har en kompis av meg. Jeg har prøvd den med UT2004 og det gikk knirkefritt i 1280x1024 med medium settings!

Takk igjen til alle som har tatt seg tid til å svare, og håper at folk fortsetter å hjelpe meg!

:green:

PS. Noen som spiller AO på bærbar her? Funker det?

Lenke til kommentar

Bare for å gå litt tilbake til hva denne tråden egentlig begynte med,

så var det angrefrist. Er det ikke slik at hvis det IKKE er noe galt med maskinen, og man ønsker å bruke angrefristen, så går ikke dette hvis produktet er brukt? Noen som har noen erfaringer her??

Lenke til kommentar
Bare for å gå litt tilbake til hva denne tråden egentlig begynte med,

så var det angrefrist. Er det ikke slik at hvis det IKKE er noe galt med maskinen, og man ønsker å bruke angrefristen, så går ikke dette hvis produktet er brukt? Noen som har noen erfaringer her??

Denne tråden handlet absolutt ikke om det.

Først av alt, takk til alle som har tatt seg bryet med å svare på innlegget mitt :)

Kanskje jeg bør spesifisere litt her.. Det jeg ønsker er å få vite OM det finnes bærbare som kan tilfredsstille mine behov (se første posten min), isåfall hvilke. Videre gir det meg mye at folk kommer med egne erfaringer, men da må det nesten følge med litt mer teknisk informasjon.

At noen spiller BF på en maskin sier jo lite om maskinen. Noen spiller i 800x600 med visual settings på low og synes det er greit.. Andre (meg inkludert) synes det ikke er spillbart.

Ønsker at folk fortsetter å sende inn forslag på maskiner og egne erfaringer/hva de har og spiller på, men det må nesten følge med litt mer informasjon!

F.eks.

Bærbar 1

http://[en adresse]   Denne har en kompis av meg. Jeg har prøvd den med UT2004 og det gikk knirkefritt i 1280x1024 med medium settings!

Takk igjen til alle som har tatt seg tid til å svare, og håper at folk fortsetter å hjelpe meg!

:green:

PS. Noen som spiller AO på bærbar her? Funker det?

Spill fungerer helt ypperlig på bærbare maskiner for tiden, og har gjort det en god stund, så fremt man har hatt et skjermkort som var/er kraftig nok. I stedet for å spørre om tester/beste bærbare for spilling her, anbefaler jeg heller at du leser tester på nettsteder som:

Tomshardware

Anandtech

Barbara

Det finnes MANGE bærbare som burde tilfredsstille dine ytelseskrav (UT2k4 og AO), men at vi skal liste de opp her blir bare teit og tidkrevende (for deg OG oss brukere). Les istedet omtaler, er ikke vanskelig å sammenligne med hva tilsvarende skjermkort scorer på stasjonære maskiner og dermed se om du synes dette er tilstrekkelig.

Personlig mener jeg at alle bærbare med:

Pentium-M 1,5Ghz (eller høyere)

Ati Radeon 9600 Mobility (eller høyere/bedre) med 64MB (eller høyere)

512MB DDR-minne (eller mer)

60GB (eller 80GB)

Burde oppnå dine (ytelses)krav, og ettersom denne har Pentium-M burde den støye lite til kontorbruk også, og en slik maskin har vanligvis også rundt/mer enn 4 timers batteritid (til nettsurfing og med middels skjermstyrke/lysstyrke).

Til "seriøs" spilling, som du uttrykker i trådtittelen, finnes det få, om noen bærbare (med tft/lcd-skjerm) som er kraftig nok for en helt seriøs "hardcore"-spiller. De fleste som spiller seriøst og er med i turneringer holder seg nok til stasjonære med CRT-skjermer/nyeste TFT/LCD-skjermer i stedet.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Jeg ville tenkt meg svært godt om før jeg brukte så mye penger på en PC for å spille... Det er jo minst en bil/båt/utelandsreise :)

Skal du kjøpe, ville jeg ikke bare sett på antall MHz og oppløsning, men passet på at skjermen er god å se på, og tastaturet godt å skrive på. Det er nok minst like irriterende med en dårlig skjerm som litt hakking :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...