Gå til innhold

hvem av disse er best?

cool_boy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Settet fra komplett, ingen tvil. Dobbel radiator, og Antartica blokken som er like god som Whitewater blokken som du får løst.

Waterchill settet gir deg mer for pengene vil jeg si, men kjenner to som har hatt problemer med settet, og noen lekkasjer, men dette kan ha vært brukerfeil. Har ikke noen av disse selv, men utifra tester så ville jeg gått for Waterchill settet.

Du kan hvertfall på Waterchill settet velge mellom 7 og 12V til viften(e) og dermed bestemme selv støynivået. Ingen av settene kommer med chipset eller vga kjøler, og hvis du velger Waterchill så hold deg til deres egne blokker, med hurtigkoblinger. Eller kjøp pakken med alle blokkene inkludert til 3k. Men for den prisen kan man også få et meget brukbart løst sett, men det må du avgjøre selv.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

okey!=)

takker for kjappe svar..

skal nok gå for det settet,men skulle gjerne hatt blokker til gpu oh chipset også,men det finnes komplett antartica sett til 3k ca.?

hva med plassering av dual radiator? hvor skal jeg sette de for best mulig utnyttelse av kjølingen?

Lenke til kommentar

Optimalt: Eget kaldt rom/nedgravd

Bra: Isolert i fra kabinettet, og luft som går inn til radiatoren fra yttersiden av kabinettet og ut igjen, uten å ha vært i kontakt med resten av luften i kabinettet. Evt nederst i kabinettet og hente luft fra fronten eller bunnen. Kaldest mulig luft mao.

Selvfølgelig kan du sette den hvor som helst, og mange plasserer den i toppen, men det er ikke optimalt. Du har noe å tjene på valgene ovenfor, men det spørs hvor mye du har lyst til å gjøre, og hvor mange modifikasjoner på kabinettet ditt du er villig til å ta.

Hvis du ser på Komplett, samme produktside som du har hentet ditt sett i fra så finner du et komplett sett med cpu/gpu/chipset blokk og dobbel radiator m/vifter og Antartica blokken til 3k.

Lenke til kommentar

personlig ville jeg gått for mist settet, men jeg er ingen ekspert.

Jeg vet om lekkasjeproblemer med det andre settet.

Eheim pumper er meget gode generelt, et genialt pumpekontrollsystem, bra slanger og gode nipler.

Lenke til kommentar

2 radiatoere frister jo mer enn 1 og det høres jo bedre ut..

hadde ikke tenkt å modifisere kabinettet så veldig,i og med at jeg skal handle nytt og helst ikke "ødelegge" dette samme dagen :p hehe..

noen som veit om et bra,billig og bra kabinett til vannkjøling? helst 120mm vifte hull..

Lenke til kommentar

Godt spørsmål, det vet jeg rett og slett ikke. Holder en knapp på en stor i stedenfor to små, men hvis du f.eks plasserer en før og en etter cpu så kan det hende det har noe for seg. Har ingen anelse for å være ærlig.

Der må nok noen av de virkelig store guruene svare. Send en PM til Skrue, eller Pritorian, de kan sakene sine.

Lenke til kommentar
Antarctica er uten tvil det beste valget av de to, ja. Men ettersom du kun skal kjøle CPU, så holder nok en normal radiator lenge, om ikke du skal overklokke helt ekstremt da. Ta en titt på dette.

Pøh... Han kan da slenge i 300 kr ekstra og få kaldere PC...

Lenke til kommentar

jeg SKAL kjøpe gpu og chipset også,får jeg med det i settet til 3000kr? :p

tror jeg går for antartica,siden dette settet ser mer "ordentlig" ut for meg,og det meste følger med..

men har bare sett det står socket A,men kompatibelt med socket 478 og mange andre..passer dette settet på alle de nevnte?

Lenke til kommentar
jeg SKAL kjøpe gpu og chipset også,får jeg med det i settet til 3000kr? :p

tror jeg går for antartica,siden dette settet ser mer "ordentlig" ut for meg,og det meste følger med..

men har bare sett det står socket A,men kompatibelt med socket 478 og mange andre..passer dette settet på alle de nevnte?

Med dette settet følger det med kjøling til CPU, GPU og Chipset, ja.

Kompatibilitet: Socket A, Socket 478, Socket 754 og Socket 940.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

så da kan jeg kjøpe settet med god samvittighet og det vil passe til min p4(socket 478)?

gleder meg til å senke støynivået på kassa mi,i tilegg til bedre kjøling=)

noen som veit om noen kabinetter jeg kan kjøpe? som helst ikke trenger å modifiseres så masse,men helst ha smarte løsninger og evt. 120mm vifte hull..

trenger i tilegg en stille,men bra psu..noen tips?

Lenke til kommentar

MIST 480WATT på microplex.no, den er bra :thumbup:

Eller du kan gå for 550WATT, men 480 holder i massevis;)

Btw, skal kjøpe meg det antarctica settet til 3k etter konf :D :D

Gidder du å sende meg PM når du har fått settet?

Kjekt å vite om det funker bra;)

Lenke til kommentar

yes i will,skal bare vente til jeg får lønning å har bestemt meg for hva mer jeg skal handle inn :p hehe..

skal ha dette:

nytt hk

ny psu

nytt kabinett

vannkjøling(antartica)

og evt. no vifter(stillegående)

støydemping

eller er ikke støydemping så viktig da man har vannkjøling?

og et annet spørsmål..

vil et sett med enkel radiator of vifte kjørt på 12volt bråke mer,men kjøle mindre,enn f.eks et sett med en dual radiator fan kjørt på 7 volt? noen formening om dette?

vil 12volt bråke mer enn 2x 7 volt?

Lenke til kommentar
vil et sett med enkel radiator of vifte kjørt på 12volt bråke mer,men kjøle mindre,enn f.eks et sett med en dual radiator fan kjørt på 7 volt? noen formening om dette?

vil 12volt bråke mer enn 2x 7 volt?

Dual radiator vil kjøle best, selv om satt til 7 volt, enn hva en enkel radiator satt til 12 volt vil gjøre.

Nå er det jo forskjellige meninger om hva som "bråker", men vil si at en vifte kjørt på 7 volt er nærmest stillegående. Det er i alle fall Sunon viftene mine, som følger med i Antarctica-settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...