eSik Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei, Har akkurat kjøpt meg en Canon i865 fotoprinter, er strålende fornøyd! Nå trenger jeg masser av fotopapir til å printe ut bilder, 4x6 og A4 størrelse. Hvor får jeg kjøpt kvalitetspapir rimlig? Ett fett om det er på nett eller i butikken. Regner med at det finnes fotopapir fra andre produsenter enn Canon som er av like god kvalitet, men billigere? Eller må jeg kjøpe Canonpapiret for å få best kvalitet? Uansett, hvor er det bbbbbbillig? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Canon papir er selvfølgelig anbefalt, men papir fra Dataline er også av grei kvalitet. Binders bruker å gi gode priser på papir. Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Først vile jeg løpt på clasohlson og kjøpt en papirkutter (mye billigere å printe på a4, enn 4"6" papir) Binders er etter mitt syn relativt dyre på papir. Billig på kopipapir, dyre på f.eks. pr101 som mann bør bruke på i865 (knall god skriver ) f.eks. computercity er relativt rimelige på det. binders tok 247 for 3*20 pk med gp301, cc tar 79 for ett stykk (ikke store prisforskjellen pr. ark men man bestemmer mer selv) Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Regner med at det finnes fotopapir fra andre produsenter enn Canon som er av like god kvalitet, men billigere? Eller må jeg kjøpe Canonpapiret for å få best kvalitet? Jeg hadde en canon i850 som jeg var kjempefornøyd med, men har nå byttet til en epson r800. En av grunnene til at jeg byttet var at jeg ønsket å skrive ut bilder med lang holdbarhet. Nå er det slik med både canon, epson og HP at du bør bruke papiret produsenter selger selv. På http://www.wilhelm-research.com/ står det mye om utskrifter og holdbarhet, f.eks http://www.wilhelm-research.com/pdf/PCWorl...or_Nov_2002.pdf Jeg har fortsatt noe Canon PP-101 papir som jeg har tenkt å "bruke opp" i Epson skriveren. Det funker OK, men gir ikke helt de samme fargene som Epson sitt eget papir. Alt papir har forskjellige egenskaper og gjengir ikke fargene likt. For eksempel når jeg skriver ut foto gjør jeg det fra Photoshop, og bruker epson sin profil for epson sitt premium glossy papir. Den profilen på annet papir gir simpelthen ikke de samme fargene. Jeg anbefaler deg å kjøpe Canon's papir (og for all del unngå HP sitt papir, spesielt everyday photo paper, det funker ikke med canon skriverne). Såvidt jeg husker selger itbutikken.no canonpapir billig. Binders er etter mitt syn dyre på papir, og alt fotopapir de har hatt på tilbud som jeg har sett har vært HP papir. Lenke til kommentar
rihno Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Dataline sine ark har gitt meg tilfredstillende resultater, men orginalt er desverre best:( Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg anbefaler deg å kjøpe Canon's papir (og for all del unngå HP sitt papir, spesielt everyday photo paper, det funker ikke med canon skriverne). Jeg bruker HP premium photo paper, kjøpt billig fra blekkpatron.no, og det fungerer utmerket på Canon i550x. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Personlig så bruker eg bare original papir. I det siste har eg kun brukt Canon sitt papir. Syntes i utgangspunktet at det er dyrt å printe hjemme, men en må nesten utnytte hjemmeprinteren litt også Skal en ha litt levetid på bildene så bør en uansett velge kvalitetspapir. Lenke til kommentar
mortenah Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor er det så sinnsykt dyrt med papir? Hvorfor selges det ikke økonomipakninger til fornuftige priser. 100 ark, 200 ark, eller sogar 500-1000 ? Det kan umulig koste brøkdelen av butikkprisen å produsere dette papiret. Å betale 99.- for 20 10x15 papir hos Elkjøp er jo helt tull i hodet når det koster 2-3.- pr. bilde ferdig hos fotoleverandør. En har jo tross alt litt arbeide med det. 50 øre pr. 10x15 og 2.- pr. A4 burde holde, altså en 1000'ing for en 500 pakke...?? Er det noen som vet om noen form for engrossalg e.l. Disse 20 pakningene er jo en ublu pris synes jeg! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 XD tar 72,- pakka for 20stk 10x15. Nå er jo ikke akkurat dette vanlig papir, så 0,50 stk. er vel å håpe litt for mye. PR-101 er så vidt jeg vet ikke tilgjengelig i noen større forpakninger, ingen av de store distributørene i Norge på Canon har dette i hvertfall. Skulle gjerne vært i større kvanta. Lenke til kommentar
nyr Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Sjekk PaperShop, de har åpnet butikk på Lillestrøm og noen andre steder. www.papershop.no Gode priser! Mange tilbud. Jeg ga 139,- for Canon "Pro" A4 Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 PsData selger tydeligvis ikke Canon papir i 15x10. Men Epson papir selges for kr. 62 for 20, og kr. 87 for 50....det er ikke så ille. Tommy Lenke til kommentar
Koontz Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Sjekk www.originalblekk.no . De har rimelig Canon fotopapir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå