Pansergnom Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har sikkert spurt om d før og jeg spør igjen... Jeg er ikke for piratkopiering, men i d kapitalistiske markedet idag...? vil jeg se d som en naturlig nysjerrighet å laste ned et spill for å prøve d, og kjøpe d om d viser seg bra... Støtte software produsenter er viktig... Ingenting er verre enn å spille en demo, kjøpe spillet, og finne ut at d er noe møkk etter du har spilt igjennom halve spillet... På denne måten siler man nok ut en del dårlig software og holder useriøse aktører unna markedet....? Hva er d som gjør at USA tror at de virkelig er verdenspoliti? (snakker da om d nye piratsikringssystemet som vel og bra bryter med menneskerettighetslover, vil jeg tro da ihvertfall..) Ja, organisert cyber/software kriminalitet burde bli stoppet, men burde ikke dette opp til etthvert land selv å vurdere hvor viktig dette er? Såvidt jeg kan se d så begynner USA å nærme seg islam når d gjelder menneskerettigheter... D får da finnes grenser? Man feier FØRST for egen dør, da kan man begynne å klage på naboene... Og såvidt jeg ser d, så tror jeg USA må feie for sin egen dør i flere lysår før de kan begynne å nærme seg europa og eu... Og d gjelder generellt sett alt... Jeg syns d er synd å se vi "databrukere" mister mer og mer kontroll over vår egen kjøpte software og hardware... Er dette virkelig rett vei å gå? Discussion plz... hehe Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Bare for å ha en ting klart, EU har også veldig strenge regler når det gjelder piratkopiering! Denne loven har vært oppe til vedtak i Norge men det har blitt utsatt. Søkte litt rundt, det går visst under navnet Infosoc, men de er jo selvsagt ikke så ekstreme som USA da. Endret 22. april 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Ja, eu har og strenge regler, men de gjør d de kan for å komme til en best mulig løsning... Ting når en grense for hva som er akseptabelt av stat, når d gjelder å gripe inn i en enkeltpersons hverdag... Staten er her for å beskytte oss, ikke leve livet våres for oss? Ingen mennesker er feilfri, alle har ikke like mye penger, og d er på tide at vi forbrukerene får rettigheter og standarder for hva vi kan forvente av software og seff hardware idag...!? Personvernet visner bort, overalt, men mest i hardware/software verden akkurat idag... Endret 22. april 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva i svarte har dette med hardware å gjøre? Stenges! Prøv heller på nytt i politikkategorien og dropp SMS-språket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg