Ravis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Fikk telefonen tilbake fra oppgradering i går og klarte i det minste å få etablert GPRS forbindelse slik at jeg kan WAP'e. MMS går fint å sende, men ikke motta Jeg får istedet sms med url, brukerID og passord slik at jeg kan sjekke mms'en via nettet. I ettermiddag får jeg ikke dette engang. Helpdesk'en hos Tele2 sliter og har feilmeldt saken, men jeg lurer på om noen av dere har tips jeg kan forsøke? Vanlige sms går fint å sende/motta Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Lenke til kommentar
Botten88 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg skjønner ikke at det er så mange som har/hadde probemer med MMS og GPRS. Da jeg kjøpte min 6230 uten abonment, og satte inn sim-kortet, fungerte alt uten at jeg hadde sendt noe som helst oppsett til telefonen. Jeg kunne sende og motta MMS uten problemer, og i tillegg kunne jeg gå inn på GPRS. Og alt dette fungerer den dag i dag og. Rart jeg ikke hadde disse poblemene, i og med at jeg ikke har sendt noen form for oppsett til telefonen! Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Noen firmaer legger inn dette før de selger telefonen, kommer ann på hvilket abb og avtaler du hadde tidligere. det er heller ikke flere som har problemer med 6230 en noen andre telefoner, i og for seg er det heller ikke et problem siden man bare kan laste de ned. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Takker for tipset. Har nå mottatt Telenor sitt oppsett for 6220, tastet kode og alt skal være OK. Venter akkurat nå på mms fra en kamerat. Må jeg gjøre noe annet enn å lagre og taste koden? Melder tilbake i morgen hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Takker for tipset. Har nå mottatt Telenor sitt oppsett for 6220, tastet kode og alt skal være OK. Venter akkurat nå på mms fra en kamerat. Må jeg gjøre noe annet enn å lagre og taste koden? Melder tilbake i morgen hvordan det gikk. Gikk dårlig. Fikk bare tekst han tastet inn.. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Takker for tipset. Har nå mottatt Telenor sitt oppsett for 6220, tastet kode og alt skal være OK. Venter akkurat nå på mms fra en kamerat. Må jeg gjøre noe annet enn å lagre og taste koden? Melder tilbake i morgen hvordan det gikk. Gikk dårlig. Fikk bare tekst han tastet inn.. Nå gir jeg opp. Jeg går tilbake til utsalgsstedet og bytter den inn. Hvis det er interesse for det kan jeg melde tilbake hvordan det går med det nye eksemplaret. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hvis det er interesse for det kan jeg melde tilbake hvordan det går med det nye eksemplaret. Gjerne. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Har du husket å lagre de nye innstillingene? Det gjør du på andre ints st. på meldinger.. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Har du husket å lagre de nye innstillingene? Det gjør du på andre ints st. på meldinger.. Under andre innstillinger på Meldinger finner jeg kun mulighet for å endre skriftstørrelse. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Prøvde i ren desperasjon å laste ned innstillingene for 6220 nok en gang, og utrolig nok, nå fungerer det. Gudene vet hva dette skyldes, jeg har jo ikke gjort noe annerledes enn tidligere. Uansett, takk skal dere ha alle sammen! Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) riktig mms oppsett løser nok saken, gå til www.netcom.no eller telenormobil.no, står ikke 6230 oppført vel 6220, den fungerer! Prøvde i ren desperasjon å laste ned innstillingene for 6220 nok en gang, og utrolig nok, nå fungerer det. Gudene vet hva dette skyldes, jeg har jo ikke gjort noe annerledes enn tidligere. Uansett, takk skal dere ha alle sammen! Da er du heldig. Jeg får fint brukt wap, men mms er ikke brukbar. Har Chess og har lastet ned oppsettet tre ganger her nå. Får bare feilmelding om å sjekke multimedia oppsettet. Bare så det er sagt så har ikke jeg fått oppgradert denne tlf.enda. Er versjon 3.14 på den. Endret 24. april 2004 av jon_gunnar Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har selv også lasted ned innstillingene til 6220, fungerer helt fint her med software 3.14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå