1G FSB Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 i dag satte jeg samme min nye pc hovedkort k8v asus s754 amd 64 3200 så tok jeg min gamle harddisk som ikke er formatert (er win xp på) å satt den i den nye pcn og når jeg skal starte opp får jeg melding om at bios ikke er installert? det står jo bios verson 1.2bla bla når jeg starter opp ,,så kommer den til xp logoen ,så pang,,restart. noen som har hatt noe tilsvarende dette? må jeg formatere harddisken? vil ikke miste alle filene,og har ikke brenner for tiden Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Legg inn xp på nytt når du bytter hovedkort. Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Du må nok reinstallere Windows XP, Ved skifte av Hovedkort er det omtrent alltid påkrevd, (untatt ved samme chipsett(da kan det gå)) edit: litt treg! Endret 22. april 2004 av fight Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 BIOS-meldingen er SATA/RAID biosen som indikerer at du ikke har satt opp RAID på maskinen..dersom du ikke skal kjøre RAID,disabler du denne funksjonen i BIOS,så vil denne "feilmeldingen" forsvinne. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) ok prøver å formatere nå takk for svar, det går ikke den finner ikke harddisken og derfor kan ikke du ikke instalere win xp tast f3 og slå av maskina den meldinga får jeg når jeg starter står det harddisk navnet og størrelsen , så den må jo vite om den.. det er sata kanskje det hjelper om jeg laster ned sata driver? jeg må instalere vanlig win xp ,så etterpå laste ned 64 bit versjonen? Endret 22. april 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå