Gå til innhold

Pipelyd i Dell I8600,

Anbefalte innlegg

Er en merkelig men veldig stille pipelyd annehvert sekund i maskina mi, (virker som den er nederst til venstre) kan det være harddisken? Den varer i et par sekunder og kommer i 3-4 intervaller,

hvordan får jeg forresten sjekket hvilken hastighet det er på maskina? Det er en 80gb og skal være 5400rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Gå inn på egenskaper på min datamaskin>maskinvare>enhetsbehandling>og til slutt diskstasjoner. Da vil navn og nummer på hardisk komme opp. Klipp og lim inn i google. Vips så finner du det ut.

Det er godt mulig det finnes noen programmer som kan finne dette ut, men dette var min måte.

Lenke til kommentar

hts548080m9at00 ---> viste seg frem til å være en på 5400, da var det riktig iallefall.

Men så var det lyden, har prøvd msconfig og deretter fjernet alle der og startet på nytt men lyden var der ennå. Men den er ikke der i sikkerhetsmodus, så lenge den er det er det ikke noe feil med maskina, eller?

EDIT: Fant ut feilen nå, etter en ukes feilsøking, puh!

Ved å deaktivere Infrarød i biosen ble den borte :thumbs:

Flere som har sånn pipelyd da infrarød er aktivert? Det er vel ikke riktig at den skal lage en sånn lyd? :thumbdown:

Endret av magnus85
Lenke til kommentar

Dette lyder faktisk litt merkelig! :p

Er lyden høy? Eller må du ha øret rett over tastaturet for å merke den? Det kan være støy fra komponentene, men da må du virkelig spisse ørene for å merke noe.

Dersom du vil ha IR - og lyden er irriterende - er det kanskje verdt bryet å kontakte support?

Lenke til kommentar

har en i8200 eg hadde et problem med den.

det kom pipelyder å greier fra udersiden av tastaturet.

Det viste seg at d va charger board som var røken. den som styrer ladinga til batteriene. førte til overbelastninger på strømforsyninga.

sjekk om den maskina di lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...