Gå til innhold

Hvor lang garanti på OEM CPUer?

wolf5

Anbefalte innlegg

Fant intet på nettsiden om garantitid på OEM CPU'er.

Har en CPU som akkurat tok kvelden for en uke siden. Fant ut at det var den i dag. Jeg kjøpte den i begynnelsen av April i fjor.

Så nå håper jeg garantien er over 1 år...

:dontgetit:

-Wolf5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Leverte den til en datakjede butikk for å sjekke. De klarte ikke å få den til å virke. Fyren sa at det var ingen merker av sviddhet eller noen form for tukling(overklokking) og mente at den burde fint gå på reklamasjon.

CPUen har stått i PCen i et år nå urørt. Ingenting som skulle si at den skulle bli ødelagt. Ingen strømbrudd o.l. Kjøleribben og viften var nesten tom for støv...

-Wolf5

Lenke til kommentar
På en oem prosessor har du 1 års garanti. Men kjøpsloven gir deg 3 års reklamasjonsrett.

Kjøpsloven gir deg 2 år som standard, eller 5 år om varen er ment for å vare i lengere enn 2 år. Jeg vil si at en CPU er laget for å vare i mer enn 2 år, ergo 5 års reklamasjonsrett.

Kjøpsloven opererer ALDRI med 3 år. Det er enten 2 eller 5.

Lenke til kommentar
På en oem prosessor har du 1 års garanti. Men kjøpsloven gir deg 3 års reklamasjonsrett.

er det noen forskjell på garantien på oem og boxed??

Boxed har som regel 3 års garanti (og 5 års reklamasjonsrett)

OEM har som regel 1 års garanti (og 5 års reklamasjonsrett)

Dette er fra produsentenes side. Butikkene kan i tillegg gi bedre garantier, som ITButikken.no f.eks som sier minst 2 års garanti på alle varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...