Lond Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tenkte å bygge meg egen vannkjøling. Hvor mange liter i minutter burde det gå gjennom systemet? Så en på www.fritidsartikler.no (klikk på pil til høyre) der det er en som pumper 8liter vann i minuttet, og koster 110kr. Er den bra nok til et vannkjølingssystem? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du får sikkert litt fler svar hvis du poster i dette forumet. Få en moddis til å flytte denne tråden. Bruk rapporter-knappen Lenke til kommentar
marcen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Den er på 360 l/min. Se på en skikkelig pumpe, se Microplex Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 pumpene p& mplex er un0dvendig dyre? Det er faktisk helt vanlige akvariepumper som ble (blir) brukt i vannkj0lings sett. Enheim er kongen, men det finnes andre konkurrenter. OBS: Punpen er IKKE komponenten du vil spare penger p& Kriterier: St0ysvak Kvalitet Styrke VIKTIG MED KVALITET, RYKER PUMPA RYKER CPU +++ Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du får sikkert litt fler svar hvis du poster i dette forumet. Få en moddis til å flytte denne tråden. Bruk rapporter-knappen Flyttes Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Omfg, sjekk her: www.webzoo.no Og finn MaxiJet MJ1000 Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Jeg finner absolutt ingenting på www.webzoo.no Er du sikkert på at du gav meg rett adresse? Blib: Takk Lenke til kommentar
Daron Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hydorpumpene på Microplex er både billige og bra. Kan annbefales. Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Billige? De koster jo halve tusenlappen! Poenget med å lage vannkjøling selv er å ikke bruke overprisede ting. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hydorpumpene koster ikke halve tusenlappen, dog de pumper elendig i forhold til maxijeten. Sry, feil link.. Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Bråker Maxijeten mye? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bråker Maxijeten mye? Nei. Maxijeten er en veldig fin pumpe. Liten og kompakt, å ikke minst rimelig. Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Hva er anbefalt vannmengde i minuttet i et slikt vannkjølingssystem? Jeg ser mange av ferdig-systemene har små tanker. Er det ikke bedre med størst mulig tank? Det tar lengre tid før vannet blir varmt på den måten, gjør det ikke? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Billige? De koster jo halve tusenlappen! Poenget med å lage vannkjøling selv er å ikke bruke overprisede ting. Øh.. Hydorpumpene koster 200kr. Jeg ser mange av ferdig-systemene har små tanker. Er det ikke bedre med størst mulig tank? Nei. Tanken har ingenting å sei for temperaturen. (Om den ikkje er på 25 liter da. ) Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Ingenting å si? Jeg vil tro det har noe å si om tanken er på 1ltr eller om det er ei bøtte på 10ltr. Det tar tross alt lengre tid å koke opp ti liter vann enn en liter vann. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ja, men de fleste vil vel ikke ha en pc som er tidbegrenset bruk på? Større tank vil bare si at det tar lengre tid før temperaturen stabiliserer seg, dvs at samme system, men med forskjellig store vanntanker vil til slutt stabilisere seg på samme temperatur. Lenke til kommentar
Lond Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Hvor mange liter bør pumpen pumpe i minuttet/timen? Hva er bra hjemmelaga kjøling av vann? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Ei pumpe bør flytte 3-600l/t, men sjå òg på mottrykket den klarer. 0.13bar og opp er greit. (omtrent det som hydor og dei minste eheim pumpene klarer) Endret 23. april 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå