Gå til innhold

Siemens SX1, koble til PC..

DevN

Anbefalte innlegg

Maskinen oppdager ikke telefonen, det første som slo meg var at man måtte ha ekstra minnekort, stemmer dette? Jeg hører en lyd fra maskinen når USB-kabelen blir satt i, men mer er det ikke.

Har installert en programvare for maskinen som fulgte med på CD, der står det da at telefonen ikke ble oppdaget. Går jeg til min datamaskin og dobbelklikker der, kommer meldingen:

"No connection to the telephone or telephone server is available."

Er det jeg som gjør noe feil, eller trenger man rett og slett noe ekstra, som f.eks. minnekort?

EDIT: Slo meg først nå, kanskje den skulle vært postet i "Mobiltelefoner" og ikke i "Symbian"? Er vel tvilsomt systemet sin feil, eller?

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men får beskjed hvor jeg kan tillate tilkobling fra NIS2002, så det bør være i orden. Kan ikke huske om jeg har tillatt noe, men en ting er sikkert, jeg har ikke nektet tilgang.

Hjalp dessuten ikke å deaktivere brannveggen.

Lenke til kommentar

Ok. Eneste tipset jeg har da er å høyreklikke på mRouter nede i høyre hjørne, velge egenskaper, og i vinduet "Velg portene der du vil at mRouter skal lete etter enheter", velger du USB. Regner jo med dette allerede er gjort, men du kan ihvertfall sjekke det.

Lenke til kommentar
Ok. Eneste tipset jeg har da er å høyreklikke på mRouter nede i høyre hjørne, velge egenskaper, og i vinduet "Velg portene der du vil at mRouter skal lete etter enheter", velger du USB. Regner jo med dette allerede er gjort, men du kan ihvertfall sjekke det.

Har vært innom dette, men fant ikke helt ut av det. Det listes 3 forskjellige tilganger til PC-en, kabel (COM1), kabel (COM2) og infrarød.

Sistnevnte funket ikke, da den kanskje allerede var i bruk, på de to andre finner den ingenting, noe jeg forstår. Vet ikke helt infrarød, det blir vel heller ikke riktig?

Hvor er USB-porten? :dontgetit:

Jeg hadde litt av det samme problemet da jeg hadde min SX1, den har litt problemer med å gjenkjenne telefonen. Så du må bare plugge ut og inn noen ganger, så fungerte det ihvertfall hos meg. Eller så kan du bruke BT
Kan prøve å plugge ut og inn en del da, men tviler på at det hjelper. Hva er BT?
Lenke til kommentar

Funket ikke det heller, og plugger jeg ut og inn mange ganger etter hverandre fryser (klikker) telefonen. Med andre ord må jeg ta ut batteriet og starte opp telefonen igjen.

EDIT: Sikker på at man ikke må ha ekstra minnekort? Har dere prøvd med standardminnet?

Endret av DevN
Lenke til kommentar

mRouter: +//+

Gidder ikke å sjekke hva det betydde, men så vidt jeg husker fra "Hjelp", var det negativt.

Hvordan bruker jeg blåtann da?

Og så tror jeg bare dere kan utelukke Norton, den er som regel grei og lar meg gjøre det jeg vil uten å hindre det.

Og til slutt, takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Er jo dumt å investere i bluetooth til PCen når det skal funke fint med datakabel. Som jeg sa, så må du tillate to programmer å koble til internett for at det skal funke. De to er "mRouter Runtime MFC" og "Bearer Abstraction Layer Controller". Sørg for at disse to har tilgang, ellers vil det ikke fungere. Norton har en firewall inkludert. Det vil ikke fungere hvis denne sperrer de to programmene fra å koble til internett, så konfigurer den slik at de har tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...