Gå til innhold

pink.absentvoid.com

Anbefalte innlegg

http://pink.absentvoid.com <= SLAKT MEG!

Det der er berre teh basic layout og sånn. Men trur alt skal funke ganske bra, riktignok kun testa i IE6 og Opera 7.10 , men ut ifra koden trur eg den er ganske rein.

Prøvd å få så fin og strukturert kode som mulig, men kommenter gjerne det også når du/dere først er i gang.

Ønsker altså kommentarer på:

- Designet, selfølgelig; ka som er bra, ka som bør forbedrast

- Eventuelle bugs, opplys også om nettleser og legg gjerne med screenshot.

- Koden, er der ting som kan gjørast bedre og meir semantisk?

Og selfølgelig validerer den både CSS og HTML ;)

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, som sagt på MSN så hater ( :green: ) jeg de "rørene" som er under menyen, men jeg aner ikke hva du kan erstatte de med...

De rosa fargene er diggbare :)

Litt mer marg hadde gjort seg i hovedfeltet. Husk at korte linjer er lettere å lese enn lange linjer ;)

Ellers har jeg vel egentlig ingenting å si bortsett fra at dette kommer til å bli bra :w00t:

Lenke til kommentar

Funker finfint i firefox.

Rørene må være der mener jeg, uten de blir det hele ganske trøtt.

Men, om du ser helt øverst på de, så er det noen fæle rare firkanter som jeg er veldig sikker på ikke skal være der. De var ikke fine, litt vanskelig å se da, men de er der.

Høyrestilt overskrift på meny, hmm, tvilende til den. Kanskje, skummelt forslag, midtstilt?

Den lyse boksen som overskriften står i blir alt for markant når det bare er 1 link i menyen(sikter til Miniguides ja). Tone ned litt på en eller annen måte kanskje.

Resten funker greit. Den er veldig rosa, men fin for det :)

Koden er vakker den(ja kode kan være vakkert!). Dvs, finner ikke noen ummidelbare feil på noen måte.

Alt i alt så har du noe gang der.

Lenke til kommentar

rosa, jo ja greit. likte fisken bedre. kanskje fordi jeg nå sitter på en maskin med litt mindre skjerm og det er bare akkurat siden går inn.

- skriftstørrelsen, for stor.

- er det nødvendig med en boks til innholdet? kan det ikke bare være som i fisken, ble liksom så mye rosa nå..

- ikke noe bøg i Opera (7.23)

- likte igrunn rørene jeg.

ellers ikke så mye å komme med i farten. :)

Lenke til kommentar

Syns den er fin jeg ;)

Har ikke noe imot de rørene på siden (Noise gradient?) eller fargene.

- Litt liten forskjell mellom h1 og p

- Hadde ikke skada med litt mer padding syns jeg (fra alle kanter i content-feltet)

Kommer egentlig ikke på noe mer. Siden blir helt sikker fin når den er ferdig :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

[slakt]

Vel, jeg må nok si jeg var større fan av fishen. :)

De enkle grunner:

- det finnes farger som tar seg bedre ut på web

- mouseoveren i menyen var i kraftigste laget

- overskriftene i boksene så litt feilplassert ut

- godkjent typografi, men ikke bedre

+ arve-farger :p

+ lenge siden sist skalèrbare!! :w00t:

+ du har skjønt det: dette er en side man skal lese noe på!

man trenger stor font, og det har Mr. Arve skjønt!

Veldig fin idè, men jeg hører strekene til venstre har fått mye slakt.

De er ikke megafine, men noen her overdriver det. :)

[/slakt]

Lenke til kommentar

Okei, skal vi sjå.

- Har fått inn meir padding i innholdet, bedre?

- Mindre font i menyen; done!

- Finare mouseover i menyen - done (?)

Ser det er litt blanda meininger om "røra", og fargane - men dah, alt var jo et lite prøveprosjekt da. At fargen rosa blei valgt, var kun et prinsipp, for å prøve å bevise mine teorier.

Forresten, tekststørrelsen er dynamisk - så iallefall for IE brukere; CTRL+ Scroll ;)

Men, om du ser helt øverst på de, så er det noen fæle rare firkanter som jeg er veldig sikker på ikke skal være der.

Eg ser ingen slike, screenshot?

Den lyse boksen som overskriften står i blir alt for markant når det bare er 1 link i menyen(sikter til Miniguides ja). Tone ned litt på en eller annen måte kanskje.

Så vil eg skrive fleire guider etterkvert. Orker ikkje å optimalisere sida for en liten meny, og forandre den når eg får meir innhold ;)

Dunestar: ang.

Typografi: klar over at den ikkje er perfekt, men det er jo berre litt lorem ipsum for å få et litt bedre inntrykk av sida. Det skikkelige innholdet vil bli skikkelig strukturert. ;)

Det er en bug i blurringa aller aller øverst på 'rørene'... gjelder hvertfall FireFox.

Vil gjerne sjå!

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Det er en bug i blurringa aller aller øverst på 'rørene'... gjelder hvertfall FireFox.

Alt ser bra ut hos meg i Firefox 0.8, Opera 7.23 og IE 6 :)

EDIT: Laster ned Mozilla bare for din skyld nå :love:

Ser bra ut i Mozilla 1.6 (tror jeg det var) også :)

Endret av PT
Lenke til kommentar

Den er... Rosa.

+ Original farge

+ Pent layout

+ Fancy rør under linker

- Litt FOR original farge(?) tenker mer på bringebærsukkertøy enn på innholdet når jeg er på siden..

- Litt vel synlig copyright..

- Fonten i miniheaderne passer liksom ikke helt inn.. virker enten for stor, for liten eller for rar.

Lenke til kommentar

Men, om du ser helt øverst på de, så er det noen fæle rare firkanter som jeg er veldig sikker på ikke skal være der.

Eg ser ingen slike, screenshot?

De rare firkantene er plutselig forsvunnet nå.

Klistra headeren opp i top-left på sida, den var tydeligvis dytta litt ned på sida. Der var i så fall en FEIL i mozilla; body,html hadde verken margin eller padding, samme med elementet som inneholder headeren - ergo er det logisk at den skal vere der uten å måtte posisjonere den absolutt ...

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...