Gå til innhold

Nytt stereoanlegg!


Anbefalte innlegg

Hei,

har kanskje fått mamma med på en deal ang stereoanlegg :)

Trenger derfor råd ang høytalere og forsterker. Skal ha to høytalere og en forsterker. Hører mest på rock og trance, har da fått anbefalt NAD og CW.

CERWIN VEGA V-15F/CERWIN VEGA CLSC-15 +

NAD C372 Integrert forsterker

 

Har også sett på noen JBL høytalere hos hi-fi-center.no til 10 000 og en forsterker fra H&K til 5 000. Er i det tilfelle litt usikker på om den forsterkeren holder.

 

Kom med innspill !

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke mora di blir så glad for den dealen når hun kjenner bassen forplanter seg til vegger og tak.

 

Grei kombinasjon det, selv ville jeg kjøpt noe helt annet. Har hørt begge høyttalerene og jeg synes CLSC-15 er det beste valget. V-15F har endel kabinettresonans. Skal du ikke ha signalkilde? Hør på anlegget før du kjøper det.

Lenke til kommentar
Tror ikke mora di blir så glad for den dealen når hun kjenner bassen forplanter seg til vegger og tak.

 

Grei kombinasjon det, selv ville jeg kjøpt noe helt annet. Har hørt begge høyttalerene og jeg synes CLSC-15 er det beste valget. V-15F har endel kabinettresonans. Skal du ikke ha signalkilde? Hør på anlegget før du kjøper det.

Hva tror du passer til mitt bruk da? Kommer til å bli brukt på fester ol. For det meste trance og rock. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde CV høyttalere til det første anlegget jeg kjøpte for snart ti år siden. Førsteintrykket var selvsagt bra. Bass som fikk ting til å ramle ned fra veggene og et sinnsykt lydtrykk. Slikt vokser man fort fra. Kjøp heller noe som du kan bruke til å lytte til musikk på, samtidig som det funker til fest.

 

Går ut i fra du har et budsjett på ca 15000 og ikke skal ha signalkilde.

 

Dali 8008 og NAD C372. Dali 8008 spiller etter min mening betraktelig mye bedre enn CV modellene du nevnte. Du kan lytte til musikk uten å irritere deg over masete bass.

 

Audio Pro Blue Diamond og Harman/Kardon HK670. Her snakker vi grom lyd til akkurat 15 høvdinger. Det geniale med Audio Pro høyttaleren er at den er aktiv, den har en 150watt innebygget forsterker som driver basselementet. Du får Audio Pro her. Det er en fantastisk høyttaler.

 

Du trenger også en grei høyttalerkabel, og det er noe jeg ikke kommer til å anbefale ;)

Lenke til kommentar
Kjøp NAD C372 og Cerwin Vega V-12F,det lover jeg deg at du ikke blir å angre på! Spesielt med tanke på den type musikk du har tenkt å spille i tillegg da, å da burde du ikke kjøpe Dali høyttalere, :no: de har mer "dekorative" enn audiofile egenskaper....

 

 

 

Mer trenger jeg ikke å si! :thumbup:

Har du hørt V-12F og V-15F?! De har jo kabinettresonans så det synger etter.

 

Hva legger du i "dekorative" kontra audiofile egenskaper?

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du hørt V-12F og V-15F?! De har jo kabinettresonans så det synger etter.

 

Hva legger du i "dekorative" kontra audiofile egenskaper?

Det er jo klart at det er resonans av kabinettene når de er fullt ut bassrefleks høyttalere,De bruker jo hele kabinettet for å forsterke bassen...

 

 

 

Vel,Dali var jo opprinnelig møbelfabrikk... Å det viser seg jo på høyttalerne deres at det hadde vært mer fornuftig å lage kommoder av kabinettene.... :laugh:

Lenke til kommentar
Det er jo klart at det er resonans av kabinettene når de er fullt ut bassrefleks høyttalere,De bruker jo hele kabinettet for å forsterke bassen...

 

? :scared:

 

Når du setter på en cd forventer du å høre inneholdet på skiva og kun det. Ikke kabinettlyder når du drar på litt.

 

Vel,Dali var jo opprinnelig møbelfabrikk... Å det viser seg jo på høyttalerne deres at det hadde vært mer fornuftig å lage kommoder av kabinettene.... :laugh:

 

Yeah right. :roll:

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Det er jo klart at det er resonans av kabinettene når de er fullt ut bassrefleks høyttalere,De bruker jo hele kabinettet for å forsterke bassen...

 

:scared:

 

Når du setter på en cd forventer du å høre inneholdet på skiva og kun det. Ikke kabinettlyder når du drar på litt.

Vel,nå er ikke jeg den som sitter å nipper til en konjakk med sløv jazz i bakgrunnen....

 

 

Fram me karsken å velt naboen ut av senga!!! :evil:

Lenke til kommentar

Det mye mere kvalitet i dali da og finere lyd. CV er bare billig og masse bass. Tror jeg hadde blitt veldig for lei av CV. C372 og 8008 er det beste kjøpet! husk å kjøp en cd spiller i tillegg. ( NAD C521BEE ) Fordi det andre drittet du sikkert har bare piss! :D

Lenke til kommentar
Det mye mere kvalitet i dali da og finere lyd. CV er bare billig og masse bass. Tror jeg hadde blitt veldig for lei av CV. C372 og 8008 er det beste kjøpet! husk å kjøp en cd spiller i tillegg. ( NAD C521BEE ) Fordi det andre drittet du sikkert har bare piss! :D

For dette har du liksom peiling på.. Stikkordet er jo Marantz og Dantax fra tidlig 80' tallet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...