Gå til innhold

krom spray lakk hjelp

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg krom lakk på biltema, og sprayet en bit på kabinettet. det så virkelig bra ut helt til jeg sprayet på klarlakk (også fra biltema) det ble helt grått og + shine..

må jeg kjøpe "skikkelig" krom spray for at det skal sitte ? den fra biltema MÅ ha en viss beskyttelse pga den sverter av :/

noen andre tips fra lakk guruer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke biltema lakk, det er ikke smart! (som du sikkert har erfart også!)

quic lakk kanskje-?

jeg ville ha chrome lakk, og det endet med at jeg sprayet masse til lakken rant og tørket det vekk med klut! (det ga en fin farge/grå farge syns jeg, som passer til resten av kabinettet mitt...

Lenke til kommentar
Et tips er å bruke bengalakk som du tynner med withesprit , men da må du få låne deg en sprøyte.

Bengalakk er en genial ting... Jevner seg ut selv, utmerket! Tror jeg skal bruke det når jeg skal lakke rammen på mopeden min :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk fått testet dette selv og ser at den lakken ikke sitter godt ved berøring. Er nok bare en måte å få det skikkelig krommet. Dessverre er der ingen i Norge Som gjør slikt. Jeg er rørlegger og bruker en del rør og rørdeler i plast som er forkrommet. Dette er utført ved en fabrikk i Sverige og jeg prøver nå å få kontakt med dem angående en del ting jeg selv kunne tenke meg å forkromme.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk fått testet dette selv og ser at den lakken ikke sitter godt ved berøring. Er nok bare en måte å få det skikkelig krommet. Dessverre er der ingen i Norge Som gjør slikt. Jeg er rørlegger og bruker en del rør og rørdeler i plast som er forkrommet. Dette er utført ved en fabrikk i Sverige og jeg prøver nå å få kontakt med dem angående en del ting jeg selv kunne tenke meg å forkromme.

Jeg mener nå at det var en inne på forumet som ringte en butikk eller firma som driver med overflatebehandling, og sendte ikke han inn noen deler??

Mener iallfall at han viste til denne siden, og mente at det var stav metall han eller hvem av de det var som kunne forkromme til en "billig" penge enn det et annet skulle ha for samme arbeidet.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
brukte grunning ja. og jeg tror kromen tørket i ca 1 uke med ca 25grader i rommet. (hadde ikke hastverk)

Min sin chrome lakk fra biltema brukte 3uker på å tørke. Den er enda ikke herdet ca 2mnder etter...

Tok litt mye og så var jeg så smart at jeg tok borti og da forsvant glansen i den :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk bare krommet metall hos "Stav Metall AS" Hvis man tar en titt hos http://www.overflate.no så finner man en oversikt over hvem som gjør hva i norge på forskjellig overflatebehandling.

Har ennå ikke funnet noen som driver med plastkromming her :thumbdown:

Men jeg vet fremgangsmåten. Du får faktisk kjøpt (i utlandet) en metall-lakk som er elektrisk ledende. Dette sprayes på plasten, og den kan nå krommes på vanlig måte. Problemet er at slik lakk ikke lar seg importere uten videre, da det blir sprayboks + fly...

Men den beste vanlige "kromlakken" får man vist kjøpt her: http://shop.gasolin.no/catalog/default.php?cPath=23 (P251 kormspray)

Men er det en helt slett overflate så ville jeg har styrt unna dette, og kontaktet Norwegian modellers, eller annen hobbybutikk og kjøpt selvklebende "kromfolie". Den er svært lik ekte krom, utrolig nok. Koster ikke mange kronene heller.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar
jeg kjøpte meg krom lakk på biltema, og sprayet en bit på kabinettet. det så virkelig bra ut helt til jeg sprayet på klarlakk (også fra biltema) det ble helt grått og + shine..

må jeg kjøpe "skikkelig" krom spray for at det skal sitte ? den fra biltema MÅ ha en viss beskyttelse pga den sverter av :/

noen andre tips fra lakk guruer ?

Ristet du klarlakken? Man skal visst ikke gjøre det, for da blir det bare skum ut av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...