Diablito2k Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg kjøpte meg krom lakk på biltema, og sprayet en bit på kabinettet. det så virkelig bra ut helt til jeg sprayet på klarlakk (også fra biltema) det ble helt grått og + shine.. må jeg kjøpe "skikkelig" krom spray for at det skal sitte ? den fra biltema MÅ ha en viss beskyttelse pga den sverter av :/ noen andre tips fra lakk guruer ? Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ikke biltema lakk, det er ikke smart! (som du sikkert har erfart også!) quic lakk kanskje-? jeg ville ha chrome lakk, og det endet med at jeg sprayet masse til lakken rant og tørket det vekk med klut! (det ga en fin farge/grå farge syns jeg, som passer til resten av kabinettet mitt... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 kanskje komme meg på en bil rekvisita og få snakka litt med de hvis ikke noen har et tips til den fra biltema da Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det funker ikke med klarlakk på chrome-lakken. Og du finner også ut at det ikke funker å RØRE lakken uten klarlakk over... så da har du et dilemma Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 hehe, jepp. de kan jo ikke selge slik drit. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Et tips er å bruke bengalakk som du tynner med withesprit , men da må du få låne deg en sprøyte. Endret 23. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
icer Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Et tips er å bruke bengalakk som du tynner med withesprit , men da må du få låne deg en sprøyte. Bengalakk er en genial ting... Jevner seg ut selv, utmerket! Tror jeg skal bruke det når jeg skal lakke rammen på mopeden min Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Brukte du grunningslakk først? Ser at Biltema anbefaler det. Hvor lang tørketid ga du det før du sprayet klarlakk på? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) brukte grunning ja. og jeg tror kromen tørket i ca 1 uke med ca 25grader i rommet. (hadde ikke hastverk) Endret 26. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har faktisk fått testet dette selv og ser at den lakken ikke sitter godt ved berøring. Er nok bare en måte å få det skikkelig krommet. Dessverre er der ingen i Norge Som gjør slikt. Jeg er rørlegger og bruker en del rør og rørdeler i plast som er forkrommet. Dette er utført ved en fabrikk i Sverige og jeg prøver nå å få kontakt med dem angående en del ting jeg selv kunne tenke meg å forkromme. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) det koster jo MYE å forkromme noen deler på en skikkelig måte da. (frakt+arbeid) jeg har iallfall gitt opp krom sprayen fra biltema, og vil ikke anbefale NOEN å kjøpe den! edit: 911 post (porsche) Endret 26. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Jeg har faktisk fått testet dette selv og ser at den lakken ikke sitter godt ved berøring. Er nok bare en måte å få det skikkelig krommet. Dessverre er der ingen i Norge Som gjør slikt. Jeg er rørlegger og bruker en del rør og rørdeler i plast som er forkrommet. Dette er utført ved en fabrikk i Sverige og jeg prøver nå å få kontakt med dem angående en del ting jeg selv kunne tenke meg å forkromme. Jeg mener nå at det var en inne på forumet som ringte en butikk eller firma som driver med overflatebehandling, og sendte ikke han inn noen deler?? Mener iallfall at han viste til denne siden, og mente at det var stav metall han eller hvem av de det var som kunne forkromme til en "billig" penge enn det et annet skulle ha for samme arbeidet. Endret 26. april 2004 av k_drey Lenke til kommentar
shorin Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Sørlandet chrome & fornikkling gjør en kjempe jobb.De holder (holt) til i slettheia i Kr.Sand. Priser er jeg usikker på,men resultatet blir 100% Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 hmz. jeg finner de ikke verken i google eller på gulesider.. sikkert lagt ned Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Noen andre her på forumet som har info om dette? Det er altså mange bedrifter som forkrommer metaller, men er det noen som forkrommer plast? Lenke til kommentar
icer Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 brukte grunning ja. og jeg tror kromen tørket i ca 1 uke med ca 25grader i rommet. (hadde ikke hastverk) Min sin chrome lakk fra biltema brukte 3uker på å tørke. Den er enda ikke herdet ca 2mnder etter... Tok litt mye og så var jeg så smart at jeg tok borti og da forsvant glansen i den Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ang. forkromming, bør du/dere høre med arctic. Han krommet masse deler til project PIMP (eller noe.. ). Det var faktisk IKKE så dyrt.. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Arctic, fortell oss hva du har gjort da vel....... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg fikk bare krommet metall hos "Stav Metall AS" Hvis man tar en titt hos http://www.overflate.no så finner man en oversikt over hvem som gjør hva i norge på forskjellig overflatebehandling. Har ennå ikke funnet noen som driver med plastkromming her Men jeg vet fremgangsmåten. Du får faktisk kjøpt (i utlandet) en metall-lakk som er elektrisk ledende. Dette sprayes på plasten, og den kan nå krommes på vanlig måte. Problemet er at slik lakk ikke lar seg importere uten videre, da det blir sprayboks + fly... Men den beste vanlige "kromlakken" får man vist kjøpt her: http://shop.gasolin.no/catalog/default.php?cPath=23 (P251 kormspray) Men er det en helt slett overflate så ville jeg har styrt unna dette, og kontaktet Norwegian modellers, eller annen hobbybutikk og kjøpt selvklebende "kromfolie". Den er svært lik ekte krom, utrolig nok. Koster ikke mange kronene heller. Endret 13. mai 2004 av Arctic Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 jeg kjøpte meg krom lakk på biltema, og sprayet en bit på kabinettet. det så virkelig bra ut helt til jeg sprayet på klarlakk (også fra biltema) det ble helt grått og + shine..må jeg kjøpe "skikkelig" krom spray for at det skal sitte ? den fra biltema MÅ ha en viss beskyttelse pga den sverter av :/ noen andre tips fra lakk guruer ? Ristet du klarlakken? Man skal visst ikke gjøre det, for da blir det bare skum ut av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå