HiddenDragon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tittelen sire vel det meste. Motherboard monitor viser46 grader og fuzzy viser 50 grader. Hva er rett? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tittelen sire vel det meste. Motherboard monitor viser46 grader og fuzzy viser 50 grader. Hva er rett? sjekk bios, og bruk det som er nærmest Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 sannsynligvis har mbm rett, men har det noe og si hvis den er et par grader høyere.. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Et sørgelig faktum med både bios-overvåking, mbm, og alskens andre overvåkingsprogrammer er at de henter inn temperaturopplysninger fra sensorene på hovedkortet. Det er en kjent sak at disse sensorene er notorisk ureliable, dvs. at de glatt viser +- 10C i forhold til de virkelige verdier. Det eneste som nytter hvis du skal ha en mest mulig korrekt måling er å montere en temp-sensor helt inntil kjernen på CPU. På mitt NF7-S 2.0 rapporterer Winbond Hardware Monitor at CPU ligger på 39C på load v/20C romtemp.. temp-sensor montert inntil CPU rapporterte 48-49C. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Et sørgelig faktum med både bios-overvåking, mbm, og alskens andre overvåkingsprogrammer er at de henter inn temperaturopplysninger fra sensorene på hovedkortet. Det er en kjent sak at disse sensorene er notorisk ureliable, dvs. at de glatt viser +- 10C i forhold til de virkelige verdier. Det eneste som nytter hvis du skal ha en mest mulig korrekt måling er å montere en temp-sensor helt inntil kjernen på CPU. På mitt NF7-S 2.0 rapporterer Winbond Hardware Monitor at CPU ligger på 39C på load v/20C romtemp.. temp-sensor montert inntil CPU rapporterte 48-49C. Asus proben min viser 40 grader mens temp. måleren min viser 39,8 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå