Wizendraw Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Skal kjøpe nye disker, og valge står mellom WD caviar og Samsung SP. Hadde i utgangspunktet tenkt på WD, men hørte at disse var ganske støyende, i motsetning til samsung. Startet å undersøke litt om Samsung SP, og fant ut at de visstnok var ganske trege sammenlignet med WD. What do I do? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg ville egentlig ha gått får samsung, har en selv og er veldig happy over den Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Beklager hvis dette er et litt n00by spørsmål, men trenger å vite det Kan man sette bare 2 HDer i raid, eller må man ha minst 3? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Kan sette to, forutsetter jo at du har RAID mulighet på hovedkort eller en kontroller som støtter det Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ville og gått for samsung sp. Har en selv og hører den ikke. Lenke til kommentar
Raper Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Har akkurat kjøpt en WD s-ata 160gb harddisk og den bråkte ganske irriterende.Kjøpte så en Sunbeam harddisk silencer fra Microplex og da ble det stille og fint.Men det var dyr forsendelse fra Microplex, 149kr tok de i postoppkrav. Synd at WD har slike bråkende disker,er ellers meget fornøyd med dem. Endret 22. april 2004 av Raper Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har akkurat kjøpt en WD s-ata 160gb harddisk og den bråkte ganskeirriterende.Kjøpte så en Sunbeam harddisk silencer fra Microplex og da ble det stille og fint.Men det var dyr forsendelse fra Microplex, 149kr tok de i postoppkrav. Synd at WD har slike bråkende disker,er ellers meget fornøyd med dem. posten tar jo 100kr for å sende i oppkrav (er ikke sikker) så det blir feil å si at det er dyrt fra microplex sin side. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 50 for å sende i oppkrav tror jeg. SÅ tror det er microplez som må ta skylden... Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Uansett, back to topic. Skal du ha P-ATA disk, så kjøp Western Digital sin nye serie (PB). Står i produktnummeret. JB er de "gamle". Disse bråker mindre og gir mindre varme fra seg siden de går på glidelager, ikke kulelager. Dette gjelder og S-ATA diskene til WD, her har samtlige (??) glidelager, og bråker derfor mye mindre. En Samsung disk kan sammenlignes med en middels stor diskett. Disse er FRYKLTIG trege. Les raid guiden her på hardware.no her. Du kan ha så mange disker du vil i raid, allt fra 2 og oppover. Allt kommer an på hvaslags konfigurasjon du skal ha. Lykke til. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 50 for å sende i oppkrav tror jeg. SÅ tror det er microplez som må ta skylden... Vel... 49 i oppkravsgebyr og 79 eller noe i porto Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 En Samsung disk kan sammenlignes med en middels stor diskett. Disse er FRYKLTIG trege. Dette er en sterk overdrivelse, OK de er ikke av de aller raskeste diskene, men de ligger heller ikke laaangt bak WD og Maxtor når det gjelder ytelse. 10-20% om jeg husker riktig. Den lave støyen synes jeg er det viktigste, om det tar 4 eller 5 sekunder fra jeg klikker på en film til den begynner å spille er heller uvesentlig for meg iallefall! Men til system-disk bruk ville jeg heller gått for en annen disk ja! timtowtdi Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 samsung sp. Har en en selv, er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå