Heia Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Heia.. Skal ble en av de (lykkelige) nye adsl brukerne.. Bestillt NGT..Modemet kommer i posten om noen dager, og montøren skal komme 8 nov..(NGT sier ihvertfall så).. Så til spørsmålet: Cisco modemet som NGT bruker har jo kun 1 lan port, det jeg lurer på er: Går det an å kutte ut å bruke dette, og isteden bruke fks en SMC barricade, som modem/router til adsl linja og nettverk? [ Denne Melding var redigert av: Heia på 2001-10-31 09:33 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 NEI ! Du kan ikke bruke SMC'n istedet for Cisco'n. Du kan bruke den i tillegg, men det er jo smør på flesk. Kjøp heller en SMC Switch til 7-800,- Ang. monteringstidspunktet fra NGT. Jeg KREVER at du ringer Bravida, for å få bekreftet at de virkelig har satt opp tid til deg den dagen, for ellers blir du veldig skuffet når du ser at de IKKE kommer. Noe de sannsynligvis ikke gjør, med mindre du sjekker det selv. Lenke til kommentar
skol Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Støtter JarleW i hans uttalelser. Ring Bravida istedetfor Nextgentel og sjekk om tidspunktet stemmer. Dette er veldig viktig ettersom Nextgentel og Bravida har STORE kommunikasjonsproblemer Lenke til kommentar
Heia Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Takker ,da fikk jeg det svaret som jeg regnet med, ang modem/router.. Selvsagt,jeg skal sjekke at Bravida virkelig har satt meg opp for montering den dagen.. Kommunikasjonsproblemer...Hehe...Telenor har vel en lang historie når det gjelder å motarbeide konkurrenter...Det ligger vel der.. Lenke til kommentar
Mikkelsen Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 he-he Bravida er ikke lenger Telenor, men et eget utskilt AS (så vidt jeg vet)... he-he? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det er vel X-Stjelehor folk som jobber der. Gammel vane vondt å vende!! :smile: Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Ja Mikkelsen, Bravida er skilt ut nå og sånn sett uavhengig og selvstendig men det merkes dessverre OVERHODET ikke. Lenke til kommentar
_D12_ Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg har nextgentel 2mbits ADSL og SMC BARRICADE ROUTER, det funker phett Jeg har ikke noe cisqo modem fra NGT siden det suger :razz: Så det skal være no problemo Lenke til kommentar
ilex Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 heh....jeg bestilte adsl i høst og fikk dato da installatør skulle komme og sette opp..imens jeg ventet kom telenor med gjør det selv, som jeg selvfølgelig byttet til..spare penger...og raskere tenkte jeg telenor klarte ikke forandre på bestillingen, de måtte legge inn ny =P. hvilket medførte en uke extra venting. bleh, jaja, ble 500,- billigere da. plutselig ringer installatøren... han: hei, du skulle ha adsl? meg: eeeh, ja? men jeg har bestilt og fått gjør det selv pakke. han: errr..ok..det har ikke jeg hørt noe om..men nå har jeg koblet deg til på sentralen og alt skal funke så det er bare å starte. meg: ah glimrende, vel heh, takk skal du ha. han: bare hyggelig dette var den opprinnelige dato'en jeg skulle fått adsl, før telenor måtte legge inn ny bestilling og utsette fordi jeg ville ha 'gjør det selv'. jaja, da fikk jeg adsl'en tidligere likevel tenkte jeg...men neida..var ikke koblet opp..ringte support. nope, abonnementet mitt skulle ikke starte før om en uke, så jeg fikk ikke koble opp. dette selv om alt var pakket og klart og koblet opp (hos telenor og). snakker om kommunikasjons problemer.....og ikke minst byråkratisk tull. -ilex ps. det følger med at installatøren ringte meg en uke senere for å høre om alt funka nå, han var like oppgitt som meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå