ponduz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nettopp fått T630 i posten, og denne svarte herligheten ligger nå og lader i senga mi. Den har lada i bare 5 timer, men jeg er usikker på hvor lenge de nye batteriene må lade før man kan begynne å bruke telefonen. Veit ikke om det "henger igjen" etter de gamle NiMH-batteriene, der de måtte lade iallefall 12-24 timer før man burde begynne å bruke dem. Noen som veit på de nye hvor lenge de burde lade? er det viktig å lade dem lenge før bruk? Håper noen kan gi begrunnede svar på dette, siden det regelrett KLØR i fingrene mine for å leke meg med ny telefon. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Burde nok la den lade i 14-16 timer første gangen ja Endret 22. april 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Burde nok la den lade i 14-16 timer første gangen ja hva får deg til å si det? Gjør som det står i manualen. Står det ingenting spesifisert der kan du lade den som om det var vanlig lading. Noe mer riktig svar får du neppe, i og med at mange er uenige om dette og de ferreste har særlig kunnskap om temaet. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vært stor diskusjon om dette! Som arehei sa, så burde du gjøre det som står i manualen! det sies også at du ikke skal la telefonen gå helt ut med strøm, før du lader igjen! Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Helt siden Lion batterier kom på markedet har det ikke vært nødvendig å lade de før du bruker tlf. Lion har faktisk GODT av å klatt-lades. Dette VET jeg er garantert rett. Du kan ikke skade batteriet på noen måte uansett hvordan du velger å lade det. Er vel ingen mobiltelefoner som bruker Nihm eller Nicad lenger, så vidt jeg vet. Det var jo de som tok skade hvis du ladet feil. Men uansett, tro meg eller ikke, gjør som du vil. Lenke til kommentar
BIS1 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 I følge manualen skal den lades i 4 timer.... Har den sjøl og tok den i bruk etter ca. 2 timer da batteriet allerede var noe oppladet fra leverandør. Det viste fulladet... Det skal holde. Lenke til kommentar
BIS1 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er faktisk helt riktig at denne typen batteri "har godt av å klattlades" Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 bruker aldri å lade batteri slik det står i manualen. lader det når det trengs og til det er fult. det holder. har aldri klaget på et eneste batteri! uansett type. Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk for mange gode svar! Men nå skal jeg leke meg med ny telefon! Lenke til kommentar
tbone Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=5117 Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Har lest den artikkelen, men den sier ingenting om hvordan man skal lade et ferskt batteri for første gang. Men jeg forholdt meg til det jeg fant i manualen og dere hjalp meg med, og det var at batteriet bør lades helt opp før bruk! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 pr. def. til det er fult, ca 2 timer? Lenke til kommentar
Habla Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Gratulerer med en fin telefon. Håper du vil like den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå