pGrim Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har en venninne som har flytta til et hus hvor verten har et trådløst nettverk. Hun kjøpte seg 3Com Officeconnect Wireless 11g USB 802.11g 54 Mbps, WPA som jeg kobla til. Hun har ikke usb 2.0 eller hva det nå heter, men det så ut til å fungere likevel, bare ikke i maks hastighet. Jeg fikk pc'n på nett, men problemet nå er at det hender seg ofte at hun plutselig blir koblet av internettet, helt plutselig. Programmet som fulgte med viser signalstyrke på "fair : ca. 34%" Kan dette ha noe med saken å gjøre? Har ikke no særlig peiling på trådløst nettverk, så om noen her har noen idéer om hva som kan være galt; please tell. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Signalet er nok dårlig ja.. det er vel sikkert dårlig med aksesspunkter i huset.. Lenke til kommentar
knut Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det virker som at du har et litt for svakt signal. Om du har muligheten til det bør du flytte usb adapteret litt vekk fra maskinen og se hvor du får best signal. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det kommer jo ann på ossen løsning husverten har brukt i huset da.. hvis han bare har en trådløs router stående på kontorpulten sin så... Du kan jo kjøpe en større antenne som snapper opp signalet lettere.. Lenke til kommentar
pGrim Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Takk for svarene! Det med å flytte adapteren er vel umulig ettersom den skal stå i usb porten.. men å kjøpe en større antenne.. må hun bytte ut hele adapteren da, eller fins det en tilleggsløsning? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis folk mener det er best å få usblanadapter litt vekk fra selve pcen(noe jeg ikke aner om har noe for seg eller ei) kan du vel bare kjøpe en sånn usb forlengelseskabel... Aner ikke om dette er noe jeg, men vet de finnes;) mvh greigutt Lenke til kommentar
pGrim Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Hvis folk mener det er best å få usblanadapter litt vekk fra selve pcen(noe jeg ikke aner om har noe for seg eller ei) kan du vel bare kjøpe en sånn usb forlengelseskabel... Aner ikke om dette er noe jeg, men vet de finnes;) mvh greigutt Det er jo en mulighet. Thanks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå