Gå til innhold

Importering/eksportering av mail (HASTER!)

Anbefalte innlegg

Min far fyller 60år og i den anledning spleiset familien på en god pc.

Driver å setter opp pcen nå, men det eneste som mangler er å få importert den gamle mailen og adresseboken fra outlook express på den gamle pcen hans.

På den nye pcen fulgte visst microsoft outlook 2000 med på en gammel office pakke. Så jeg har valgt å bruke dette mailprogrammet.

Problemet er:

Når jeg eksporterer adresseboken hans fra den gamle pcen, blir den et excel dokument. Hvordan får jeg importert dette inn i outlook 2000...? Når jeg prøver å importere noe får jeg ikke valg katalog fra der han skal importere..

Meldingene som jeg eksporterte fra den gamle pcen legger seg et eller annet sted.

Når jeg eksporterer mailer får jeg ikke valg av hvor de skal legge seg eller hva fila skal hete. Hvor legge fila seg og hva heter denne?

Dette haster litt. Fattern er i møte til kl 19. Hadde vært fint om jeg fikk tid til å rydde bort den gamle møkka pcen, og satt opp den nye i tipp topp stand med allle programmene osv som det var på den gamle pcen.

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problemet før i gamle dager.

jeg fiksa det ved å finne hovedfilene (innbox har ei fil osv...)

har han en del mail så er vel filene på en ca 2-300mb

disse filene ligger en eller annen plass inni

document and settings\ brukernavm \ xxxxxxxxx

husker ikke heilt hva filene heite eller nøyaktig kor dei lå siden jeg no ikke har brukt outlook på ett år...

ett lite tips... prøv pocomail. ganske likt outlook bare myyyeee bedre.

og forresten man kan exportere og importere fra alle mulige forskjellige inn og ut av pocomail. altså kan du sikkert bruke excel documtentet i det programmet... :thumbup:

Lenke til kommentar

Fant endelig ut hvor alt hadde lagt seg, men finner fortsatt ikke ut hvor jeg skal legge den katalogen jeg har de gamle mailene hen på den nye pcen, slik at når jeg velger å importere så finner han de gamle mailene og adresseboken (kan ikke velge loaction på hvor jeg skal søke etter de gamle mailene...)

Du sier legge de i document and settings\ brukernavm \ lagt dem alle mulige tenkelige steder inni der. Ingenting nytter.

Fattern er litt oldfashion svennand.. ellers takk for tipset(pocomail)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...