bitte Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 OK. Problemet er at bakgrunnen på siden min repeterer seg selv på hele bildet. Bruker Dreamweaver MX (jada vet at jeg burde lære meg koder, men drit i det) Vet jeg kan fikse dette ved hjelp av photoshop men går det ann å fikse dette i Dreamweaver? En enklel måte? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 background: no-repeat; Lenke til kommentar
XaroN_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) <style type="text/css"> body { background: no-repeat } </style> den putter du mellom <head></head> Endret 22. april 2004 av XaroN_ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Helst background-repeat: no-repeat; Endret 22. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Litt lettere med; background-image: ('url') no-repeat; Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Toolshed: hvorfor background-repeat: no-repeat; ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Litt lettere med; background-image: ('url') no-repeat; Skal man ikke heller bruke background: ('url') no-repeat; ? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Litt lettere med; background-image: ('url') no-repeat; Skal man ikke heller bruke background: ('url') no-repeat; ? hvis du skal ha ett bakgrunnsbilde så ja, hvis ikke er det da ikke nødvendig å ha url der!! snodig hvor masse forskjellige forslag som kom fram etter jeg skrev svaret i første innlegg... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hvis du skal ha ett bakgrunnsbilde så ja, hvis ikke er det da ikke nødvendig å ha url der!! Hvis du skal ha ett? Hva hvis du skal ha to, da? Eller mente du "et bakgrunnsbilde"? snodig hvor masse forskjellige forslag som kom fram etter jeg skrev svaret i første innlegg...Jaha, ja... Da du skrev svaret, ja. La oss se hva du skrev...background: no-repeat;Nå får vi se hva jeg skrevHelst background-repeat: no-repeat; Og så ser vi hva w3schools sierThe background-repeat property sets if/how a background image will be repeated. Url? Grunnen til så mange "svar", var nok at du kom med litt feilinformasjon. Selvsagt fungerer det du sa, men rett skal være rett. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Litt lettere med; background-image: ('url') no-repeat; Slik som dette: background: url('adresse/til/bilde.gif') no-repeat; Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Litt lettere med; background-image: ('url') no-repeat; Slik som dette: background: url('adresse/til/bilde.gif') no-repeat; Hm ja sikkert nok. Det funker med background-image vertfall. Glemte "url" fremfor. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis du skal ha ett? Hva hvis du skal ha to, da? Eller mente du "et bakgrunnsbilde"? enkelt lejf der vist, mente "et"... greit nok at det ble litt feil og at den bare skal brukes når man har bakgrunnsbilde. faktisk så blir valideringa riktig selvom det i en tag er repeat selvom det ikke er url() der, men jeg tror nok det egentlig kommer av visse begrensninger i "jigsaw" validator... Alt jeg svarte på i mitt første innlegg var akkurat det som det ble spurt nemlig hvordan fjerne repetering, jeg trodde ihvertfall i første omgang at topicstarter skjønte at det må stå litt mer i tag'en for at det skal bli noe bilde der. Det er ikke feil å skrive alle parametere i en background og det er hverken en bedre eller dårligere måte enn det er å skrive background-repeat background-image osv, det er bare en veldig mye lettere å raskere måte... angående det lille sitatet fra w3schools: hvis det ikke står noe sted på w3schools at man kan legge alt i en linje og at dette er en fullverdig metode så kommer det av w3schools trege oppdateringer som ihvertfall jeg har sett flere steder, w3.org er nok ett smartere sted å lese... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå