PapstSkalle Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ein test av straumforbruk og kva PSU som må til er eit must ja. må bare stille meg bak dette utsagnet.. Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Merk at NVIDIA anbefaler en PSU på minst 480W! Dette er riktignok noe upresist, da ikke først og fremst er denne totale watt-ratingen som er interessant. Hva PSU-en kan levere på +12V er f.eks. mer interessant. Merkelig at ikke NVIDIA er mer spesifikk her. Vi kommer trolig til å prøve kortet på både 300W, 350W og 480W PSU. Vi endrer ikke på testoppsettet ifm denne, men nye testrutiner for skjermkort er underveis og vil snart bli innført. Glimmers! ...jeg kjøpte nemlig ny 300 watter for ikke lenge siden........ Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ser ut som det er på tide å pensjonere den TI4200-kortet mitt ja Men først vil jeg se tester av r420. For min del så teller følgende: Ytelse, bildekvalitet, støy, varme, effektforbruk, pris og muligheter for oc. Om det bruker en eller to PCI-porter tar jeg ikke særlig nøye. har kun et lydkort i dag så.... Er egentlig ganske tålmodig, men nå må jeg bare innrømme at rastløshetene begynner å ta over......hvor er testen?! Lenke til kommentar
_Mag_ Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 venter jeg også når kommer den Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er kortet testet ferdig snart? Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er kortet testet ferdig snart? Ikke mas - det kommer sikker snart Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er kortet testet ferdig snart? Ikke mas - det kommer sikker snart Var det ikke en søndag testen skulle komme eller har jeg lest i søvne? Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Testen kommer sikkert imorgen... tror ikke hardware.no gutta legger en test ut på søndag. men hva vet jeg. Har sett nok av test resultater, og der gjør 6800 det dårlig på aa og af så dårlig at faktisk 9800xt gjør det rundt 40% bedre!!!!! skjønner ikke det helt da men. Håper hardware.no viser en litt bedre test enn de som har vært ute på nettet tidligere! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Skal dere teste med 3DMark01SE? Har ikke sett noen andre som har gjort det. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har sett nok av test resultater, og der gjør 6800 det dårlig på aa og afså dårlig at faktisk 9800xt gjør det rundt 40% bedre!!!!! skjønner ikke det helt da men. hæ? Det er jo på AA/AF NV40 drar ifra 9800XT i testene.. Uten AA/AF så blir forskjellen mindre.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Testen kommer sikkert imorgen...tror ikke hardware.no gutta legger en test ut på søndag. men hva vet jeg. OT: Hehe, Jørgen (enden) har en test på førstesiden nå, ble lagt ut idag. Men så er jo han gæern da Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) It is still noticeably faster in UT2004 at 1600x1200 with 4xFSAA enabled than the Radeon 9800XT with 4x at 1280x1024! http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-47.html 4 3.2GHz EE processor 3d mark 2001 6800 ultra 21960 score ati 9800 xt 17543 score http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1708.5/ så 6800 ultra er en del raskere enn 9800xt Endret 25. april 2004 av Traxco Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ja 6800ultra knuser jo 9800xt, ikke noe tvil der. Vi venter fortsatt i spenning, håper ikke det er neste søndag Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Uten at jeg orker å regne meg ihjel på strømforbruk; jeg har nylig forsøkt å sette inn et FX5900 i en MSI Mega 180 (250W strømforsyning). Dette ble fiasko, når temperaturen gikk opp såpass at at CPUvifta ville gire seg opp, stoppet vifta på skjermkortet. At 6800 bruker mindre strøm enn forgjengeren finner jeg lite sannsynlig. Så Barebonemaskiner må nok se med lengsel etter disse "dyra"! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Unødvendig å poste en nyhet med mye fristing,så må vi vente en uke på test resultater,talentløst. Hadde vert mye bedre og ikke sagt noe,for så bare poste testen når den var klar,huske jeg ble veldig posetivt overasket når fx53 testen lå der Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Unødvendig å poste en nyhet med mye fristing,så må vi vente en uke på test resultater,talentløst. Hadde vert mye bedre og ikke sagt noe,for så bare poste testen når den var klar,huske jeg ble veldig posetivt overasket når fx53 testen lå der enig der. så enig. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Unødvendig å poste en nyhet med mye fristing,så må vi vente en uke på test resultater,talentløst. Hadde vert mye bedre og ikke sagt noe,for så bare poste testen når den var klar,huske jeg ble veldig posetivt overasket når fx53 testen lå der enig der. så enig. Kan dere ikke heller gå å glede dere til den kommer. Eller er advent et helvette også? Dette bunner vel ut i livsfilosofi! "always look on the bright side of life" *plystre* Endret 26. april 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 The performance this card offers will sweep graphics cards enthusiasts (the author included) off their feet and carry them off into a state of ecstasy in which they can only gape in awe at the sight of these simply amazing benchmark results - Freezinassin! Å himmel. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Unødvendig å poste en nyhet med mye fristing,så må vi vente en uke på test resultater,talentløst. Hadde vert mye bedre og ikke sagt noe,for så bare poste testen når den var klar,huske jeg ble veldig posetivt overasket når fx53 testen lå der enig der. så enig. Kan dere ikke heller gå å glede dere til den kommer. Eller er advent et helvette også? Dette bunner vel ut i livsfilosofi! "always look on the bright side of life" *plystre* Seff gleder vi oss,hva tror du vi venter på.Cluet er at vist de ikke hadde røpt noe,så hadde vi ikke vist hva vi gjikk glipp av heller. Dette er en smule mer heftig en overgangen fra 9800 og xt,derfor er det liksom jeg reagerer litt.Men men skal holde kjeft jeg,tror bare at det er mangen som er ening med meg i dette. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Unødvendig å poste en nyhet med mye fristing,så må vi vente en uke på test resultater,talentløst. Hadde vert mye bedre og ikke sagt noe,for så bare poste testen når den var klar,huske jeg ble veldig posetivt overasket når fx53 testen lå der enig der. så enig. Kan dere ikke heller gå å glede dere til den kommer. Eller er advent et helvette også? Dette bunner vel ut i livsfilosofi! "always look on the bright side of life" *plystre* Seff gleder vi oss,hva tror du vi venter på.Cluet er at vist de ikke hadde røpt noe,så hadde vi ikke vist hva vi gjikk glipp av heller. Dette er en smule mer heftig en overgangen fra 9800 og xt,derfor er det liksom jeg reagerer litt.Men men skal holde kjeft jeg,tror bare at det er mangen som er ening med meg i dette. Jeg er helt enig med alle sammen. Jeg tror i det hele tatt at vi burde ta dette til brystet, og slutte å skrive nyheter her på hardware.no EDIT: Kanskje vi fortsette med nyheter litt til, da ... Endret 26. april 2004 av Tfosheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå