notarget Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Får dere lov av Nvidia å klokke kortet? Luerer virkelig på om det går ann å presse enda mer ytelse ut av det De får nok lov til det ja. nordichardware.se klokket sitt. Produkt nVidia 6800 Ultra Standard 400/1100 Overklokket 446/1170 Prosent 11.5/6.4 Endret 22. april 2004 av notarget Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 To kjappe spørsmål: 1. Når tror dere testen er ute? Denne uken forhåpentlig vis 2. Hvordan er støynivået på kjøleren? Setter pris på svar. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hm... stusset litt på dette bildet: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...ultra/kabel.jpg Var det en kabel som splittet video signalet til 1 DSUB og 1 DVI? Hvis man skal koble til en skjerm med DSUB så kan man vel bare bruke en "vanlig" DVI->DSUB adapter som pleier å følge med skjermkort? Hvis det har to DVI, med den kabelen så betyr det vel ikke at du kan koble til 3 skjermer?! I så fall vil det vel kun klone signalet, og ikke gi mulighet for "ekte" tre skjermstøtte? Hm... noen som kan svare? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 oioi... Sikkert en horribel 3d mark score..... Har dere låv å klokke kortet? Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) hva betyr det at det er referansekort? skrivefeil Endret 22. april 2004 av cyberho Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva betyr det at det er referansekort? betyr vel noe sånt som at det er en "test model" av no slag... Ikke endelig versjon med optimale drivere og slikt.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva betyr det at det er referansekort? skrivefeil betyr ikke refaranse kort at det vil være kortet man sammenlikner de andre kortene med? Fordi refaransen er "best"? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva betyr det at det er referansekort? skrivefeil betyr ikke refaranse kort at det vil være kortet man sammenlikner de andre kortene med? Fordi refaransen er "best"? hørtes fornuftig ut.. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Når et kort følger referansedesignet fra f.eks Nvidia vil det si at det er lagt opp på samme måte med kjøling og annet. Hvis det ikke hadde fulgt referansen hadde produsenten hatt en annen måte å sette opp kortet på. Siden produsentene ikke vet så mye om hvordan NV 40 kortet oppfører seg enda, følger alle kortene (som har blitt vist så langt) referansedesignet til Nvidea. Kanskje litt kronglete forklart, men å forklare har aldri vært min sterke side . Ps. tror jeg Endret 22. april 2004 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) hva betyr det at det er referansekort? skrivefeil betyr ikke refaranse kort at det vil være kortet man sammenlikner de andre kortene med? Fordi refaransen er "best"? Uvensentlig, da det eneste som skiller et referanse kort fra et kort som kommer fra f.eks asus er kjøleløsningen og evt. design. Men ettersom det ikke finnes noen nv40 fra asus, gainward etc. så bruker de referanse kortet (laget av nvidia) til test. Endret 22. april 2004 av Citizenx Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ett referanse kort er ett kort som nvidia (og ati) lager, som de mener er det beste designet på ett kort med den aktuelle kjernen. Men de andre leverandørene kan for eksempel bytte kjøling, annen ram produsent (selv om det ikke er så aktuelt her). Driverene har ingen ting med ett referanse kort og gjøre. Drivere er drivere og kort er kort. Driveren er riktig nokk på ett beta stadium enda, om jeg ikke husker helt feil fra andre tester. Om referanse kort er bedre en de andre leverandørene er usikkert. Det spørst hvor bra jobb de andre leverandøren gjør. ATI 9800XT referansekorte var for eksempel "mye" (ca 15% sier en kompis av meg) dårligere/svakere en Saphire. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hadde vært fint om dere kunne ha kjørt ett par raske småtester på tregere maskiner for å vise hvordan ett så raskt kort skalerer i tregere systemer. f.eks kjøre to/tre tester i ett AMD system hvor man enkelt kan justere ned multiplier og får testet på XP2800+, XP2400+ og XP2000+. med en sånn test så får folket se hvor mye mer man egentelig får viss man er gal nok til å fleske ut flere høvdinger for kortet og har ikke så imponerende maskin til å drive kortet. det er nå trossalt ikke alle og enhver som sitter på en AMD64 3200+ og sameligne resultat fra ett rått system opp mot det 'gamle traskverket' som står hjemme er veldig vanskelig til tider. Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vi kommer trolig til å prøve kortet på både 300W, 350W og 480W PSU. hva med 500W PSU?? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Vi kommer trolig til å prøve kortet på både 300W, 350W og 480W PSU. hva med 500W PSU?? Hvis det funker med en 480Watts PSU så vil det fungere med alle andre PSU'er som er sterkere. (hvis de virkelig er sterkere da, f.eks en 550W Qtek yter jo mye mindere enn f.eks en 480W MIST) EDIT: noen som har kunnskapen til å svare på min post ang. tre skjermssøtte på 6800? Endret 22. april 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ett referanse kort er ett kort som nvidia (og ati) lager, som de mener er det beste designet på ett kort med den aktuelle kjernen. Men de andre leverandørene kan for eksempel bytte kjøling, annen ram produsent (selv om det ikke er så aktuelt her). Driverene har ingen ting med ett referanse kort og gjøre. Drivere er drivere og kort er kort. Driveren er riktig nokk på ett beta stadium enda, om jeg ikke husker helt feil fra andre tester. Om referanse kort er bedre en de andre leverandørene er usikkert. Det spørst hvor bra jobb de andre leverandøren gjør. ATI 9800XT referansekorte var for eksempel "mye" (ca 15% sier en kompis av meg) dårligere/svakere en Saphire. Ja , det stemmer roadkill. selv om jeg tviler på at de 15 % 'ene til kameraten din stemmer, i og med at det er 7-10 % forskjell på 9800 pro og Xt. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Får håpe det fungerer smertefritt på en 480W. Edit: Kan vi bli ferdig med hva som er et referanse kort, vi har nok fått svar på det nå. Endret 22. april 2004 av notarget Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tror IKKE det kortet der går inn i min Shuttle sn45g selv om jeg kutter og herjer, så vill nok ikke psuen takle den, nei... selv ikke 250 watten vil vel klare det? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hmmm, de kjøle ribbene og den vifta lover ikke godt, tror det vill bråke noe hemmningsløst... Lenke til kommentar
Plex! Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tror neppe at det passer i shuttle'n min nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå