indahla Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Skal bygge maskin fra bunnen av og trenger et hovedkort til P4 (socket 478). Kommer ikke til å overklokke noe særlig, men trenger et kort som er stabilt og gjerne 4x USB (kanskje 2.0 også). Noen å anbefale? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Skal du ha et stabilt hovedkort, kommer du ikke unna ASUS P4T-E. Det følger med 4 usb og det bruker RD-ram. Skal du ha USB2, er det vel bare å kjøpe et tillegskort å sette i. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Hadde tenkt å slippe unna med billigere DDR-ram (ikke RD-ram) Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Alle hovedkort som selges i dag har minst 4 USB porter. Jeg vil anbefale deg å finne et hovedkort basert på SIS645 brikkesettet. Disse kortene er stabile, raske og rimelige Mer kan du vel neppe forvente. Samtidig anbefaler jeg deg å handle skikkelig PC2700 minne eller bedre. SIS brikkesettene tillater nemlig temmelig ekstreme minnehastigheter. Her er en tråd jeg mener du bør lese: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=18499&forum=24 Du kan også ta turen inn til slapps.com og sjekke testen av Abit SD7 hovedkortet Tomshardware har til og med konkludert med at DDR og SIS brikkesett er raskere enn intels i850 med RDram Hvis jeg ikke tar feil, er det skrevet i komklusjonen de hadde på SIS645DX brikkesettet! Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Sier meg helt enig når det gjelder SiS 645 chipsettet. Har ikke vært borti andre hovedkort enn MSI til dette, men kunne ikke vært mer fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå