Gå til innhold

Filer forsvant.... HJELP!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle re-instalere windows xp på c: disken. Jeg har to hardisker i maskina, begge partisjonert i to deler. Disk nr. 2 (E: & F:)er den jeg har lagret alt av filer, musikk, video dokumenter osv, men etter instalasjonen fikk jeg beskjed om at mange av mappene var skadet og kunne ikke åpnes på denne disken. Da prøvde jeg å reboote, men da foretok maskinen en slags prosess. Noe med noe "index" greier. Jeg lot det gå, og tenkte at kanskje det gjør at mappene fungerer igjen, men da tok jeg feil. Når jeg kom i windows var alle filene som var lagret etter forige windows instalasjon borte. Sist instalasjon var rett før jul. ALtså 4 månder med dokumenter er borte (50 gb rett ut vinduet)........ Jeg prøvde et recovery program som heter GetDataBack, men den fant ikke noe forsvunnet. Er det noen som kan hjelpe meg?

Hilsen desperat dataeier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Det som lå på C:, hvor du hadde den opprinnelige XP-installasjonen din, er tapt/overskrevet ved ny inst., for evig og alltid. IBAS kan sikkert hente de ut for et 5-sifret beløp dersom det er _virkelig_ viktig.

Det som ligger på den andre disken skal være mulig å hente ut, med mindre du har "lekt" rundt med div. verktøy, og tilfeldigvis fjernet partisjonstabellen elns.

Er partisjonene der, og får du tilgang til noen av mappene?

"Tøffe menn tar ikke backup, men de gråter mye :)"

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Er klar over at alt på c: disken er borte. SKulle bare mangle etter at jeg formaterte den, men at mapper forsvinner fra en disk som ikke har noe med c: å gjøre, er rart synes jeg..... som sagt så var alle mappene på F: disken (som dette gjelder) der når jeg startet opp først, men så forsvant mange etter 2. booting

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Er klar over at alt på c: disken er borte. SKulle bare mangle etter at jeg formaterte den, men at mapper forsvinner fra en disk som ikke har noe med c: å gjøre, er rart synes jeg..... som sagt så var alle mappene på F: disken (som dette gjelder) der når jeg startet opp først, men så forsvant mange etter 2. booting

Selv om du formaterer disken, er ikke dataene borte. De er bare flyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...