johnohod Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Sitter på en Dell laptop som det ble kjøpt 1 års garanti på. 3 mnd etter at garanti-tiden løp ut, så havarerte harddisken. Det eg lurer på er om det ikkje er en generell reklamasjonstid på 2 år på slike ting uavhengig av garantitida? Lenke til kommentar
CD Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er en reklamasjonstid på minst 2 år og inntil 5 år om produktet er beregnet til å vare vesentlig lenger enn 2 år, noe som må sies at en PC er. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vet ikke om det gjelder laptop, men enkelte bærbare produkter, har reklamasjonstid på kun 2 år. Men ettersom du også er innenfor denne grensen, så er det bare å be om at de setter inn ny harddisk for deg. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er en reklamasjonstid på minst 2 år og inntil 5 år om produktet er beregnet til å vare vesentlig lenger enn 2 år, noe som må sies at en PC er. Ikke helt - det er 2 års reklamasjonstid på gjenstander du kjøper (foruten typiske forbruksvarer som f.eks. melk....). Gjenstander som er ment å vare lengre enn 2 år, er det 5 års reklamasjonstid på. Mer at dette gjelder forbrukerkjøp og ikke firmakjøp. Uansett er det under 2 år siden du kjøpte maskinen og du kan derfor trygt sende den til Dell (etter å ha kontakta de)! Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Har sendt en mail, så får vi sjå kva som skjer. Laptopen er forsåvidt kjøpt av enkeltmannsforetaket mitt. Betyr det at reklamasjonstid ikkje gjelder? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har sendt en mail, så får vi sjå kva som skjer. Laptopen er forsåvidt kjøpt av enkeltmannsforetaket mitt. Betyr det at reklamasjonstid ikkje gjelder? Er redd for det, men det skader jo ikke å prøve. Firmaer må som regel kjøpe egne serviceavtaler og slikt. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har sendt en mail, så får vi sjå kva som skjer. Laptopen er forsåvidt kjøpt av enkeltmannsforetaket mitt. Betyr det at reklamasjonstid ikkje gjelder? Du vet du da får et standardbrev tilbake? Som du bare fyller ut, så får du svar om at du ikke har garanti, så må du fortelle dem at det ikke er en garanti sak, men en reklamasjon. Så får du svar at du må kontakte menneskene i sverige. Så kontakter du menneskene i sverige og alt ordner seg ... (Bare sånn at du er forberedt på et h*lvetes rot) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå