Gå til innhold

Har disse to kortene ASIO...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120860&cks=PRL

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120864&cks=PRL

 

Noen som har ett av disse kortene og kan fortelle meg hvorvidt det er ASIO på noen av disse kortene...?

tørr jeg spørre hva du skal bruke kortet til?

 

ville alldri kjøpt vanlige Creative kort hvis du driver med musikk

 

kjøpte inn 2 lydkort ...et M-Audio Audiophile 2496

og et E-MU 1212 til Studio

 

 

det 1 får du til ca 1600 på procom.no...vil holde i massevis hvis du er en amatør eller en semipro.

 

E-MU 1212 eller 1820 vil jeg si at du får mest for penga hvis du kjøper

da må du ut med litt mer..ca 2500 for 1212 og 4000 for 1820..(her får du med en egen breakout box++++ masse med nyttige ting)

 

E-mu korta har konvertere på lik linje med de dyre Lynx korta...

 

 

finnes ikke noe å klage på når det gjelder lyd...begge korta har støtte for ASIO 2

husk bare å bestille riktige kabler hvis du trenger det.

ikke waste penger på standard creative kort..selv om det er alldri så bra hehe...been there done that og Asio driverne i de vanlige korta er ikke mye å skryte av...nesten så vidt de tørr å reklamere for det.

Lenke til kommentar

Jeg må også skyte inn her at 1820 kortet, med en veldig solid breakoutboks klar for rack montering (halv-rack format), som bl.a. har 18 inn og 20 ut, 2 par MIDI in/out m.m. - gir virkelig mye kvalitet for pengene! Det er verdt hver krone jeg betalte for det, og det var en himla god oppgradering fra Audiophile 2496. E-MU 1820 har bl.a. 2 mic preamps med høy lydkvalitet, du får et lass DSP effekter og en full versjon av Cubase VST følger med, bare for å nevne noe.

 

Det eneste jeg har opplevd av problem så langt, er når jeg spiller av audio CD'er, har aktivert digital lyd i systemoversikten. Lyden skurrer grusomt og er ubrukelig, men jeg er sikker på at det bare er en bagatell å fikse. Ellers er det så lav latency når jeg spiller softsynths og bruker samplere og software trommemaskiner at det ikke er noe å bry seg om.

 

Jeg har et ESI M4U MIDI interface liggende, men så langt har jeg ikke engang fått bruk for det, takket være de 2x MIDI utgangene på breakout boksen.

 

Jeg bruker skjermede kabler til monitorene, og hører ikke sus eller støy av noe slag, uansett volum.

 

E-MU har gjort en genistrek med denne serien. Bedreviterne kan jo fortsette å skryte av dyrt utstyr de aldri får råd til, mens vi andre storkoser oss med det vi har råd til :D Anbefales på det varmeste.

 

Skal du sample en del, har du lignende pakker som heter E-MU Emulator X og Emulator X Studio. Sistnevnte har du ikke noe behov for om du ikke har vanvittig høye krav og er profesjonell på området, samme med 1820M, som jeg vurderte før jeg havnet på 1820. Emulator X til rundt 4 lapper må være et av de beste software sampler (med hardware) kjøpene du kan gjøre per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...