Gå til innhold

Handel fra B&H i USA


Anbefalte innlegg

Hei.

For de av dere som handler fra USA (B&H), hva er den beste og sikreste måten å sende dette over på? Ta bilde av kredittkortet og sende det som et vedlegg i en mail? Eller sende en faxkopi?

 

Når du leser dette med å oppgi informasjon om kredittkort, så blir jeg litt tilbakeholden. Tenker på dette med at, kan de f.eks. trekke mer enn hva varen(e) koster? Blir bare det aktuelle beløpet trukket?

 

Noen som vet hvor lang tid det tar før det aktuelle beløpet blir trukket?

 

stimas

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de vill ha en kopi av kreditkortet og legimitasjon er at de da er sikker på at du har kortet og ikke har stjelt eller generert kortnummeret. De trekker beløpet når de har sendt varen. Hvis de trekker noe de ikke skal er det kreditkortselskapet som er ansvarlig, noe jeg tviler B&H gjør. Jeg sendte kopi av kredittkort og legimitasjon(pass) på faks til de med påført ordrenummer.

Lenke til kommentar

Scannet mitt master card og mailet det jeg, handlet der regelmessig i 6 mnd nå, intet problem av noe slag, meget god service og raske svar på henvendelser ang. tilleggsbestillinger etc før varene er sendt. Bruker UPS

Endret av Elph
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har handlet hos hotbyeselectronics i brooklyn New York.Og måtte også sende kopi av credittkort,og passet mitt.Jeg bestillte rett før påske.Og i går ringte jeg dem for å høre om pakken har blitt sendt.Den hadde blitt sendt i går,og jeg fikk mail med pakksøk nr.Slik at jeg kan følge pakken hit.Men det tok meget lang tid syns jeg,fra den ble bestillt,til den ble avsendt.Pakken ligger nå i philadelfia.

Ble selv skeptisk,når jeg sendte over kopi av pass og visa kortet.Men den riktige summen har blitt trukket..Man må tydeligvis være tålmodig ved handel derfra.Ihvertfall fra der jeg bestillte.

 

MVH Mpeg.

Lenke til kommentar

Til deg som bestilte fra B&H og benyttet UPS som transportør. Får du pakka på døra for så og fortolle/betale mva selv eller blir den liggende hos tollvesenet for fortolling, slik at en må betale mva før en får utstyret? Tok det lang tid før pakka kom frem når den først var levert til UPS?

 

Håper jeg ikke blir rammet av transport streiken :roll:

Lenke til kommentar

Man får pakka med en gang ferdig fortollet av UPS, tror de tar 100,- for dette. Innbetallingen kommer i posten noen dager senere. Jeg trodde faktisk jeg hadde sluppet unna tollen, men den gang ei.

 

B&H er seriøse og raske + at de har meget bra utvalg og rimelig bra priser. Spesielt objektiver er det mye å spare på kontra her hjemme.

 

Det finnes mange lurebutikker på nettet i USA som lokker med sinnsykt lave priser. Dette gjelder da "strippete" versjoner av kameraer uten batterier og annet utstyr. Anbefaler å holde seg unna disse. Det kan være vanskelig å se det på websidene deres, men hvis prisen er for god til å være sann - STYR UNNA !!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er jeg den lykkelige eier av en Canon 75-300mm USM III linse. Den kjøpte jeg fra B&H. Bestillte den 28.05 ca. kl. 17. Sendte også mail med kopi av mitt kredittkort (scannet det inn og la det som vedlegg, JPG-filer).

 

Dagen etter var jeg trukket for det aktuelle beløpet (inkl. frakt med UPS). Torsdag 03.06 ca. kl. 13, ble linsen levert på døra.

:w00t:

Kjempefornøyd med handling fra USA og B&H så langt.

 

stimas

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmmm, dette forstår jeg ikke. Jeg ble ikke bedt om kopi av kredittkort og pass? Jeg betalte med kredittkortet mitt på nettet og dette ble trukket samme dag. Bestilte fra B&H den 7. juli,, men har ikke mottatt noe etterpå. Det er så mange her som skryter av at de er rask, men...........Noe jeg har gjort feil? Ikke fått mail heller, og når jeg går inn på siden deres for å tracke, står det bare "processing". Hvor står det at kopi av kredittkort skal sendes? Jeg vil gjerne har kameraet mitt snarest. :(

Lenke til kommentar

Ok, fant at det stod man skulle sende kopi av kredittkort hvis man var ny og kortet ikke var brukt hos de tidligere. Men det som er litt bekymrings fullt er at jeg glemte å stryke ut kontonr. mitt først. (sikkert ikke mange som tenker på det, inkl. meg!) Men å sende via mail eller faks, er jo totalt utrygt, eller hur? :hmm: Hva hvis dette kommer i gale hender, er det da fritt frem å bruke kortopplysningene? Hvem er da ansvarlig, B&H som har bedt om kort kopi eller jeg? :cry: Mmm, dette var jo bare en tanke til andre..Håper at dette går bra, gitt!!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har handlet en del både hos B&H, Adorama & Ritz.

Er fornøyd med samtlige.

Men B&H er den tregeste butikken. Tar ofte 3-4 dager før de sender varene. De er også den ensteste butikken som trekker beløpet med en gang bestillingen er gjort.

Ikke at jeg syns noe av dette er så veldig negativt. Når jeg handler så skal jeg jo ha varene, så at de trekker beløpet noen dager før de sender varene er ok for meg. Har også som oftes tid til å vente de extra dagene B&H trenger.

 

NB! Jeg faxet kopi av kreditkortet mitt. Føler det er tryggere enn email...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...