Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelt spørsmål ang WLan

Anbefalte innlegg

Hallo

har tenkt å bygge meg ein HTPC og hadde vore fint å droppa ethernet ledning. so lurar eg på om det kjem til å hakke masse når eg køyrer filmer gjenom WLAN(54Mbit/s) som er lagra på ein anna data. har høyrd at WLAN kan fortsatt vere litt ustabilt av og til.

andre spørsmåle er om eg kan dropp eWLAN router/switch og berre bruke to WLAN pci kort?(har leita litt på forumet men med dårlege resultat)

takk på forhand

Endret av ghost7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De går fint å kjøre film over wlan.. såfremt du har godt nok signal da, slik at du faktisk får utnyttet den hastigheten wlan'et kan gi.

For å droppe et ap eller ruter kan du koble de til i ad-hoc (trour det skrives sånn) mode.

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar
det er snakk om maks 10-15m avstand. korleis er det med å droppe router/switch da?berre to WLAN kort?

10-15 m igjennom solid armert betong, og 10-15 m igjennom luft/lettvegger er to vidt forskjellige ting. see my point. men i et vanlig hus, så vil det nok ikke by på problemer.

det å droppe en ruter er fult mulig, da kobler du de bare til i ad-hoc mode, kobler kortene rett mot hverandre.

Lenke til kommentar

hehe. du skjønner vel at det er snakk om ein heilt vanleg husstand som har maskina med filmar på arbeidsrom i første etasje og stova i andre. ca 10m luftlinje med tynne tre/betong vegger. ja men då har eg fått svar trur eg... går det gale får eg vel berre skulde på deg :D

Endret av ghost7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...