elbajong Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Jeg skulle reinstallerte windows'n. Tok backup av alt det jeg hadde der, men ikke alt fant jeg ut etterpå. Dette var noen viktige dokumenter som hadde funnet seg en annen plass å legge seg på . Så spørsmålet mitt er kan jeg få tilbake de dokumentene som ble med i formateringen? Har hørt at det skal gå. Kjører Windows 98. ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 22. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ikke spesielt hyggelig nei. Tok du quick format eller full format? Anbefaler deg å ikke legge inn noen nye programmer før du har fått kjørt noen recoveryprogrammer, ettersom nye data kan viske ut det som ligger på disken (enda grundigere). Mener det ligger noen recoveryprogrammer på www.download.com som du kan prøve. Må stikke nå så jeg har ikke tid til å finne dem for deg. En ting. De fleste recoveryprogrammene kan ikke kjøre en slik recoverysjekk på den disken dem er installert på. Du må derfor benytte en annen disk for å starte opp, og kun sette denne disken som vanlig logisk disk. Lykke til. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Dette løses via programvare. Flyttes Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Når du formaterer så fjerner du bare "innholdfortegnelsen" over filene, selve filene er urørt (samme om du kjører quick eller full format). Det skal da være mulig å gjenopprette innholdsfortegnelsen igjen. Men når du så begynner å legge inn nye filer så blir de gamle filene overskrevet. Da er det kun eksperter som kan finne igjen filer, og det er svært dyrt. Bruker selv Norton Ghost for å ta backup av disken, og kan da lett finne tilbake til gamle filer. Lenke til kommentar
elbajong Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Kan noen svare meg på hvilke programmer som jeg kan bruker til å finne igjen filene mine. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 getdataback www.runtime.org ... Lenke til kommentar
elbajong Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Prøvde det, men det fant ikke de filene jeg skulle ha. Den fant alt annet jeg hadde slettet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Når du formaterer så fjerner du bare "innholdfortegnelsen" over filene, selve filene er urørt (samme om du kjører quick eller full format). Det skal da være mulig å gjenopprette innholdsfortegnelsen igjen.Men når du så begynner å legge inn nye filer så blir de gamle filene overskrevet. Da er det kun eksperter som kan finne igjen filer, og det er svært dyrt. Bruker selv Norton Ghost for å ta backup av disken, og kan da lett finne tilbake til gamle filer. ved full formatering blir alt slettet... ibas kan fikse tilbake filene dine, hvis du vil betale for det da... Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) på qxl.no kan du by på by på bud kr 500 ? så henter firmaet filene dine igjen Endret 23. april 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 ved full formatering blir alt slettet... Kan du dokumentere det? Se denne Microsoft artikkelen: Differences Between a Quick Format and Format Det står ingenting om at hele disken blir overskrevet, så det tror jeg ikke skjer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Nei hverken full/quick format eller delete partisjon fjerner filene. Format fjerner bare fat tabellen eller mft filene for ntfs (indexene). Forskjell på full/quick format er at full prøver å gjennopprette bad clusters (så den scanner over hele disken) . Hvis getdataback ikke finner igjen filene dine så har du nok overskrevet området de lå på med nye filer . Hvis denne ikke virker , er det ingen vits i å prøve noen andre . (husk å benytte ntfs versjonen for ntfs partisjon og getdataback for fat for fat/fat32 partisjoner) Regel 1 for gjenopretting er å ikke lagre/skrive noe som helst til disken. To bad . ... Endret 23. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå