entonic Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hei. jeg lurer på hva som er best av sattelitt internett og fiber. tenker da på fart og stabilitet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg vil nå tro fiber er det beste. Satalitt oppkoblinger går vel igjennom paraboler og hvis det er dårlig vær så blir ikke signalet like bra... Lenke til kommentar
entonic Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 en jeg kjenner sier at sattelitt slår 2 mbit fiber. han påstår at sattelitt gir høyere hastighet. bare lurer på om dette er sant Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Dette kommer jo an på en hel masse ting! Hvis du har en egen satellitt så kan du sikkert få ganske god hastighet på den. Likeledes kan en fiber håndtere ganske store hastigheter (1Gbps+). Prisen på satellitten er nok allikevel en del høyere enn fiberen, men dette kommer igjen an på avstander... sitter du på sydpolen blir nok også fiber dit ganske dyrt. Og så er det latency da! Går du via satellitt får du som regel høye svartider pga. lange avstander og store TCP rammer. Men det er litt vanskelig å si at "slik og slik er det" pga. mange ukjente faktorer i scenarioet ditt. timtowtdi Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 En fiber kabel har nok MYE mer kapasitet en Satelitt. En fiberoptisk kabel har kapsitet for minst 7Gbps og oppover. Jer mener og ha lest militære i usa har en satelitt med overføringskapasitet tilsvarende T1 som er vel 1.5Mbps + eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå