Gå til innhold

Farlig å spille dataspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så moralen må unektelig være å kjøre maskina på skraphaugen, kjøpe en gård i indre gausdal, og spenne oksen foran plogen :smile:

Jeg har vært på mange store LAN partier, og ser bare for meg folk som blir sinte og løper rundt med kniv fordi de ble drept på skjermen.. hjelpe meg..

Kanskje moralen heller er "Hvis du skal på LAN, ta på deg kevlarvest, og ha en stor rambokniv innen hendig rekkevidde...

Lenke til kommentar

Uff, er faktisk ikke noe å spøke med disse MMORPG'sene (Massively Multiplayer Role Playing Games)

Jeg kjøpte Anarchy Online for en stund siden (release date 21.juni eller.no) og ble hekta. Men så stoppet jeg i noen måneder til jeg kom på at jeg hadde satt på automatisk 3måneders betaling så i september så kom regningen for neste 3måneder og da tenkte jeg at jeg måtte bruke opp disse pengene.

Vel, jeg ble totalt døds hekta, spillte i alle fall 4timer++ hver dag, dette fortsatte i laang tid. Jeg ble jo giga nerd (no offense) uten sosialt liv. Det var egentlig skikkelig skummelt. Holdt på slik til januar. Jeg ble jo bare bedre og bedre in-game og det ble verre og verre å stoppe. Fikk status i guilds (claner) og greier.

Vel, etter å ha spillt 8timer en dag så bestemte jeg meg for å slutte. Jeg ga bort alt stashet mitt til in-game buds og sletta fra hardisken. Det var det eneste som funka.

(Egentlig så er jeg skikkelig sur fordi jeg kunne fått 70-80dollar på ebay.com for alt stashet...)

Nei, spill uten pauseknapp som ikke har et stopp er farlige.

Nå var det perioder hvor jeg spillte mere enn andre, men det ble som regel mere for hver uke som gikk, og som statusen økte.

Uff så langt det ble, Min Konklusjon

MMORPG's er skikkelig farlig for dit sosiale liv, selv om jeg synes at Anarchy online er det beste spillet som er laget, så kan jeg ikke spille det.

Dette ble kanskje fryktelig alvorlig og tull så nå legger jeg meg

Lenke til kommentar

Du har helt rett, MMORPG'ene er livsfarlige. (behøver ikke å tenke lenger enn på hva det vil koste i kroner). Dette er vel den største grunnen til at jeg har holdt meg laaangt unna Everquest, og det nyere Anarchy Online. AO er jo til og med laget av Funcom, som er norske, så det hadde vært morsomt å prøve..men jeg klarte å holde meg i skinnet, selv da de tilbød gratis prøve, og gratis download av hele spillet. Skal også holde meg laaaangt unna Neverwinter Nights, med mindre dette har en single player campaign som er like fullverdig som et single player game. Jeg har også tidligere blitt *oppslukt* i elektronikkens verden, og det er ikke en god ting i det lange løp :smile:

Lenke til kommentar

Det er egentlig fryktelig plagsomt. Her kommer mange sikkert kjempe gode spill som Dark Age of Camelot og en hel drøss med andre (Star wars, WarCraft,++)

Mange inne i AO verdenen som maste om alt sånn.

Trist å vite at jeg ikke kan spille dem.

FYI: Funcom er ganske hatet inne i AO verdenen, AO er ubalansert og det har det vært snart i 1år nå. ++ utallige bugs og feil og plagsomme ting. Men allikevel så er en haug med brukere som ikke kan slutte og elsker spillet uansett. Jeg ville gitt spillet en 5-6'er og anbefalt alle om å holde seg unna det. ( det tar antagelig en måned å bli hekta på det, men også en måned før du oppdager hvor fengende det er, samme sak )

Lenke til kommentar

herregud. blir provosert av folk som påstår at spill er farlige, at det er for voldelig og at vi blir voldelige.

skyting og dreping med masse blod er bare morsomt (morsomt=noe som du ler av) GTA3 - det jeg har sett på TV - når folk som ligger på bakken blir sparket og blodet spruter - Det er MORSOMT!

folk som blir voldelige av å spille slike spill og vil ut å drepe, er GAL fra før av - det er ikke PC'en sin skyld.

jeg klare ikke å kombinere dreping på spill, med virkeligheten. det er noe helt annet.

dvs, av og til når jeg taper i quake går jeg til den lokale våpen sjappen og "kåkker" en rocket launcher og skyter litt rundt meg, men det går som regel bra. (hvis vi ser bort i fra alle de uskyldige folkene, inkl. barna, som blir splattet og revet i filler mens blod og gørr spruter overalt slik at enda flere uskyldige drukner i alt blodet, gørret, invollene og organene som spruter rundt om kring osv osv osv)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 02:09, GeeZuZz skrev:

dvs, av og til når jeg taper i quake går jeg til den lokale våpen sjappen og "kåkker" en rocket launcher og skyter litt rundt meg, men det går som regel bra. (hvis vi ser bort i fra alle de uskyldige folkene, inkl. barna, som blir splattet og revet i filler mens blod og gørr spruter overalt slik at enda flere uskyldige drukner i alt blodet, gørret, invollene og organene som spruter rundt om kring osv osv osv)

Wow! Jeg er imponert over at ikke ett eneste av de ordene ikke ble sensurert med **** :lol:

Lenke til kommentar

Hei!

Spiller veldig skjelden sjølv..

Og om eg gjær det blir det ofte noen av klassikerne..

Noen synest dei virker dårlige og har dårlig grafikk..Men,eg synest det er kjekt å spille dei av og til..

Elles så kan eg sitere ein person som uttalte seg om spill og avhengighet..(husker ikkje når,kor eller kven..):

Om spill er avhengig ville vi hatt mange 80-tals ungdom som ville hørt på monotom musikk og spise små piller i ulike farger....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 02:09, GeeZuZz skrev:

Meget irriterende når dette skjer, å tape i quake altså.

Lenke til kommentar

Jo mer AO blekner jo verre synes jeg. Det vil si at flere og flere blir hekta og det synes jeg er ille.

Jeg er enig med han som sa at folk som dreper folk pga quake er det noe galt med i hodet fra før av, MEN det betyr ikke at de hadde drept noen uansett. Spillingen var den utløsende årsaken. Hva man kan gjøre med noe sånt aner jeg ikke, det er vel ingen løsning å f. eks si til barna sine at "spiller du det spillet dreper du vennene dine..."

Første gang jeg ble hekta på et spill var Quake på nettet, menneh det var bare sånn liten greie, ikke sitte-hjemme-hele-dagen-og-fragge-verden-greie.

Vent og se dere, jeg kan vedde myyye på at det kommer en hel haug spill avhengige folk når x-box, ps2 og pc

MMORPG's blir mer vanlig.

Jeg kan ikke sist huske at jeg, uhm, ja, kjøpte, et spill uten multiplayer, selv om det ikke er dødsviktig for meg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 01:18, PlacidDragon skrev:

Så moralen må unektelig være å kjøre maskina på skraphaugen,
kjøpe en gård i indre gausdal
, og spenne oksen foran plogen :smile:

Jeg har vært på mange store LAN partier, og ser bare for meg folk som blir sinte og løper rundt med kniv fordi de ble drept på skjermen.. hjelpe meg..

Kanskje moralen heller er "Hvis du skal på LAN, ta på deg kevlarvest, og ha en stor rambokniv innen hendig rekkevidde...

Er det plutselig no galt med Gausdal nå... hAr hytte der jo :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Huff ja..

Husker de gode (?) gamle dagene da det var Diablo II som gjaldt..

Ja DET er lenge siden det :smile:

Mine "gode gamle dager":

1998 -> 2001: Ultima Online (en uke var jeg på 120 timer..*skamme seg*)

199? -> 199?: Civilization 1 :razz: Spilte det døgnet rundt. Alltid en turn til. Og en til. Og enda en. Oops, klokka er visst halv 7 om morgenen, pftt ikke vits å sove nå skal på jobb snart like vel. I.e. flere turns.

1980-tallet: Commodore 64 generelt :razz: Gikk jo mye tid bare på å loade de forbanna spilla heh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...