Catod Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har prøvd et par "gamle" diskettstasjoner, som fungerer på andre maskiner, på mitt nye epox hovedkort uten at det fungerer. Under oppstart får jeg feilmeldingen "floppy disk feilure". Noen som har hatt samme problem med dette hovedkortet, eller noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 har du stukket kabelen i rett vei nå? Mitt problem da jag installerte epox kortet mit var at kabelen ikke passet inn i diskettstajonen rett vei. jeg måtte bryte av en bit på diskettstasjonen for å få kabelen i rett vei Lenke til kommentar
CIder Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-04 01:12, -JKJ- skrev:har du stukket kabelen i rett vei nå?Mitt problem da jag installerte epox kortet mit var at kabelen ikke passet inn i diskettstajonen rett vei. jeg måtte bryte av en bit på diskettstasjonen for å få kabelen i rett vei Hadde akkurat samme problemet som du!!.Du har tilfeldigvis ikke en sony diskett stasjon?? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg hadde lignende problem selv for mange år siden. Jeg bygde meg en Pentium 75MHz (som jeg senere klokket opp til 90MHz). Diskettstasjonen spiste opp alle diskettene jeg satte inn i den, det vil si at de ble ubrukelige. Diskettstasjonen tok jeg fra min gamle 486 og tenkte at den passet i Pentium-maskina. Der tok jeg feil og fant ut at polariteten er snudd på strømkabelen (selv om pluggen passet perfekt i diskettstasjonen). Derfor tenkte jeg kanskje det er dette du sliter med? Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 60GB Western Digital, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-04 01:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå