Gå til innhold

Epox 8kha+ diskettproblemer

Catod

Anbefalte innlegg

Har prøvd et par "gamle" diskettstasjoner, som fungerer på andre maskiner, på mitt nye epox hovedkort uten at det fungerer. Under oppstart får jeg feilmeldingen "floppy disk feilure".

Noen som har hatt samme problem med dette hovedkortet, eller noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du stukket kabelen i rett vei nå?

Mitt problem da jag installerte epox kortet mit var at kabelen ikke passet inn i diskettstajonen rett vei. jeg måtte bryte av en bit på diskettstasjonen for å få kabelen i rett vei

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 01:12, -JKJ- skrev:

har du stukket kabelen i rett vei nå?

Mitt problem da jag installerte epox kortet mit var at kabelen ikke passet inn i diskettstajonen rett vei. jeg måtte bryte av en bit på diskettstasjonen for å få kabelen i rett vei

Hadde akkurat samme problemet som du!!.Du har tilfeldigvis ikke en sony diskett stasjon??

Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem selv for mange år siden.

Jeg bygde meg en Pentium 75MHz (som jeg senere klokket opp til 90MHz). Diskettstasjonen spiste opp alle diskettene jeg satte inn i den, det vil si at de ble ubrukelige.

Diskettstasjonen tok jeg fra min gamle 486 og tenkte at den passet i Pentium-maskina. Der tok jeg feil og fant ut at polariteten er snudd på strømkabelen (selv om pluggen passet perfekt i diskettstasjonen).

Derfor tenkte jeg kanskje det er dette du sliter med?

Sveinl.

Chieftec Scorpio bigtower 340W

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024

60GB Western Digital, 56x Acer

24x Plextor, Logitech cordless optical

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-04 01:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...