Xqtor Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Sliter med å åpne en ny form i et prosjekt - kan egentlig være hvilken type form som helst, f.eks. en "Om programmet...."-boks. Har et prosjekt med en form som brukes default i oppstarten og prøver med frmEnNyForm.Show() i OnClick for en knapp eller menyelement i standard-formen, men får ikke åpnet den nye formen. Hva skal jeg bruke - må jeg deklarere den nye formen på noen spesiell måte? Bruker forøvrig Visual Studio .NET (2002) Lenke til kommentar
ratata Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 dim navn as new form må du ha... hugser ikkje heilt korleis sjølve visninga fungerte, skal finne ut av det Lenke til kommentar
Emma Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg bruker: frmEnNyForm.Show vbModal Når jeg skal åpne en ny form.. men jeg bruker VB6, så vet ikke om det blir det samme... Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Og da har du selvsagt brukt dim frmEnNyForm as new form først? Mener jeg har brukt det samme i VB 6, men har en formening om at det er litt annerledes i .NET...? Noen som vet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er ikke likt i VB6 og VB.NET I VB.NET må du deklarere formene du skal bruke, i VB6 er alle forhåndsdeklarert en gang, som "Form1" f.eks. Så da kan du kalle Form1.Show, dette går ikke i .NET Du må deklarere dem først. VB.NET Dim frmMain As Form1 = New Form1() frmMain.ShowDialog() VB6: Form1.Show 0 Du kan også deklarere dem i VB6: Dim frmMain As Form1 Set frmMain = New Form1 frmMain.Show 0 Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Får ikke helt til dette her jeg..... Har en form som heter frmHoved og en som heter frmMedlemsReg. Hvis jeg (i Onclick for en knapp i frmHoved) skriver: Dim frmMedlemsReg As Form1 = New Form1() frmMedlemsReg.ShowDialog() får jeg en ny, helt blank form. Men jeg vil jo helst åpne frmMedlemsReg som jeg har laget selv..... (?) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvis du åpner frmMedlemsReg som tekst, så står det Class Form1 Inherits System.Windows.Forms.Form Står det noe annet en Form1 bruker du det navnet. Dette navnet har du angitt i Name i Property Window. Hvis du vil vise en non-modal vindu, bruker du [form].Show() Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Skriv dette: Private Sub OpenForm() Load frmMedlemsReg frmMedlemsReg.Show End Sub og kall OpenForm() prosedyren din i den hendelsen du vil at skal vise den andre formen din, eller bare bruk de to midterste linjene i kode-eksempelet og legg de direkte inn i den hendelsen, feks hvis du har en knapp som heter cmdVisMedlemmer, så kan du skrive dette: Private Sub cmdVisMedlemmer_Click() Load frmMedlemsReg frmMedlemsReg.Show End Sub Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 ehh.. beklager, så ikke før nå at dette dreide seg om VB.Net.. har aldri brukt VB.Net (kun C#) så kan desverre ikke hjelpe deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå