Stor Oddnoga Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Samme for meg hvis ATI kommer litt dårligere ut enn nVidia. Kommer til å kjøpe ATI uansett. Har mye mer sans for løsningene de kan tilby. Lenke til kommentar
j0sh Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Er det bare meg som synes det blir for dumt å komme med utsagn om at den ene har vunnet før vi aner noe om ytelsen til begge kortene? nVidia har lagt listen høyt, la oss se om ATi klarer å følge opp. Personlig håper jeg det, fordi da vil de ble nødt til å konkurere på pris, noe som gjør at jeg kanskje faktisk har råd til ett av kortene... Og til de som sier at de har neste kort klart allerede, hva baserer dere dette på? Og hvem har sagt at ikke ATi har det også? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) VeXx_jeg vet hva de kan levere ihvertfall vet du det så godt at du vil dele det? Jeg har ikke råd til dritten slik det er idag, men ville sannsynligvis heller ikke valgt 6800 etter å ha sett bilder da grafikkmotoren i farcry presser kortet til å ta i bruk pixel shader eller noe i den duren. det sugde ganske kraftig. *lete frem link* fant ikke linken "noen" som vet om ATi med det nye kortet har startet "clean", og altså "deres" grafikk også kan bli så dårlig? (hvilket vil være å bli verre) edit_ der var den http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...ce_6800-46.html Endret 22. april 2004 av genesis Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det hjelper ikke å sammenligne Mhz vs. Mhz... Bare se AMD og Intel, hvis vi skulle sammenlignet MHz knuser jo AMD Intel på samme frekvens... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Og til de som sier at de har neste kort klart allerede, hva baserer dere dette på? Og hvem har sagt at ikke ATi har det også? En liten spådom fra min side er at ATi og Nvidia har fremtidige lanseringer under kontroll. Mange er sikkert uenig med meg men det samme har nok Intel og AMD også vil jeg tro. Jeg tror det handler mer om strategi enn problemer under produksjon. Tror også at eksempelvis ATi kunne droppet Radeon 9800-serien og gått rett på Radeon X800-serien for et år siden hvis de ville, men da hadde de jo ikke tjent penger på en 9800-serie. Klart det er masse ytre faktorer som spiller inn her, ATi og Nvidia har jo masse aktører å forholde seg til, men poenget mitt er at begge har evnen til å produsere mye bedre skjermkort enn vi har per i dag, men at det rett og slett ikke lønner seg. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det hjelper ikke å sammenligne Mhz vs. Mhz... Bare se AMD og Intel, hvis vi skulle sammenlignet MHz knuser jo AMD Intel på samme frekvens... Kan man egentlig sammenligne det å sammenligne disse produsentene to og to, på den måten du fremstiller det? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Alle de nye kortene som kommer ut er bare en forsmak vil no jeg si, bare og vente til de ekte monstrene kommer ut Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Alle de nye kortene som kommer ut er bare en forsmak vil no jeg si, bare og vente til de ekte monstrene kommer ut Det kan du fortsette å si til vi alle sitter i Helheim... Utviklingen fortsetter, gode grafikkort eller ei. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Det hjelper ikke å sammenligne Mhz vs. Mhz... Bare se AMD og Intel, hvis vi skulle sammenlignet MHz knuser jo AMD Intel på samme frekvens... Kan man egentlig sammenligne det å sammenligne disse produsentene to og to, på den måten du fremstiller det? ja. forskjellige arkitekturer = forskjellig ytelse på samme mhz...har lite å si om det er CPU eller GPU det er snakk om.. Endret 22. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hehe, også andre som har funnet det interessant å spekulere omkring dette: Beyond3D I frykt for å bli flamet total vil jeg si meg enig i mange av tankene til trådstarter, men synes utsagnet om at "vinneren" allerede er kåret for å være i drøyeste laget. Nå har jeg ikke satt meg godt nok inn i de arkitektoniske forbedringene fra forrige generasjon (R9xxx/FX5xxx) til den nye generasjonen (X800/6800) til å egentlig trekke noen konklusjoner. Men hvis man går ut fra at forskjellene ikke er så vanvittig store hverken hos ATI eller nVidia ville man jo utfra trådstarters resonnement komme frem til at ATI burde yte best. ATI går jo fra 0.15 micron (R9800) til 0.13 micron produksjonsprosess på disse nye modellene i forhold til nVidia som har vært på 0.13 micron på de siste modellene sine. ATI burde jo ha en viss fordel der med tanke på klokkefrekvens/varmeutvikling/strømforbruk. Men, men, kan utdype/spekulere masse rundt hvorfor jeg tror ATI vil trekke det lengste strået. Blir spennende å se... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 har hørt en plass ( trur det var offisielt ) at X800PRO banker 6800Ultra å at X800XT var enda raskere igjen Lenke til kommentar
Locomotiv Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 vi får se når kortene kommer i våre svette hender Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ATI går jo fra 0.15 micron (R9800) til 0.13 micron produksjonsprosess på disse nye modellene i forhold til nVidia som har vært på 0.13 micron på de siste modellene sine. ATI burde jo ha en viss fordel der med tanke på klokkefrekvens/varmeutvikling/strømforbruk. Vel, jeg kan ikke akkurat se overgangen som en fordel for ATI. Det er heller nVidia som har fordelen av å være ferdig med overgangen til 0.13 micron. Jeg husker de hadde sine problemer, så la oss bare håpe at ATI unngår å gå i de samme fellene, og at de klarer å levere R420 uten produksjons- og\eller andre problemer Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vel, jeg kan ikke akkurat se overgangen som en fordel for ATI. Det er heller nVidia som har fordelen av å være ferdig med overgangen til 0.13 micron. Jeg husker de hadde sine problemer, så la oss bare håpe at ATI unngår å gå i de samme fellene, og at de klarer å levere R420 uten produksjons- og\eller andre problemer ATi kjørte 0.13 micron low-k på Radeon 9600 XT for å teste ut og det gikk jo helt fint, så jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noen problemer... De tester alltid ut nye produksjonsmetoder på billige modeller. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) [quote name='SBS' date='23/04/2004 : 00:22'] [quote name='apollox' date='23/04/2004 : 00:20'] Vel, jeg kan ikke akkurat se overgangen som en fordel for ATI. Det er heller nVidia som har fordelen av å være ferdig med overgangen til 0.13 micron. Jeg husker de hadde sine problemer, så la oss bare håpe at ATI unngår å gå i de samme fellene, og at de klarer å levere R420 uten produksjons- og\eller andre problemer [/quote] ATi kjørte 0.13 micron low-k på Radeon 9600 XT for å teste ut og det gikk jo helt fint, så jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noen problemer... De tester alltid ut nye produksjonsmetoder på billige modeller. [/quote] Argh, du kom meg 2 sekund i forkjøpet Endret 22. april 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ATi kjørte 0.13 micron low-k på Radeon 9600 XT for å teste ut og det gikk jo helt fint, så jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noen problemer... De tester alltid ut nye produksjonsmetoder på billige modeller. ah, jeg hadde helt glemt at RV350 serien ble produsert på 0.13 micron... Da har de jo iallefall noe erfaring angående dette. Det gjenstår fortsatt å se om de er klar for å pøse ut millioner av chips på denne teknologien da, men jeg regner med at det ikke blir noe problem (jeg kommer ikke på i farten hva nVidia hadde problemer med angående denne overgangen) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 ATi kjørte 0.13 micron low-k på Radeon 9600 XT for å teste ut og det gikk jo helt fint, så jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noen problemer... De tester alltid ut nye produksjonsmetoder på billige modeller. ah, jeg hadde helt glemt at RV350 serien ble produsert på 0.13 micron... Da har de jo iallefall noe erfaring angående dette. Det gjenstår fortsatt å se om de er klar for å pøse ut millioner av chips på denne teknologien da, men jeg regner med at det ikke blir noe problem (jeg kommer ikke på i farten hva nVidia hadde problemer med angående denne overgangen) Støy og varme? Ble jo ordna i ettertid det også. Er utrolig spent på å se resultater fra X800Pro kortet, og enda mer fra X800XT kortet Jeg er kanskje rar, men er utrolig spent på å se hvordan kortene ser ut + eskene og bundelen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er jo snakk om at en av produsentene vil kjøre GF6800 U ut med 600 gpu clock. Da er det snakk om en del ytelseforskjell. http://world.altavista.com/babelfish/trurl...2.html&lp=fr_en Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 kanskje jeg har hoppet over det, men er det noen som har spådd en pris på 6800 ultra ? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det er jo snakk om at en av produsentene vil kjøre GF6800 U ut med 600 gpu clock. Da er det snakk om en del ytelseforskjell. http://world.altavista.com/babelfish/trurl...2.html&lp=fr_en Damn. Jeg som hadde håpet på å få noen skikkelig oced kort rett fra boksen. Dette er jo en av produsentene som bruker 1slots kjøleløsning også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå