Gå til innhold

Er ute etter den desidert beste luft kjølingen til 478!

dale

Anbefalte innlegg

hei igjen :smile:

Jeg hadde tenkt på Swiftech MCX478B + Delta vifte, 136m³/time, 52 dB(A)

Er det noen som har noen synspunkter eller andre forslag? jeg har også vært inne på vannkjøling, men hvis jeg ikke får kjøpt ett ferdig system til en grei pris blir det heavy luft kjøling.

Nå kryper jeg til sengs å drømmer om støyen fra Delta vifta :razz: hehe, den blir kanskje litt slitsom... hehe

På forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You psycho, you are!!!

Du har allerede valgt den heftigste kjøleribben til p4, og vifta er jo bare super-pervers. Jeg hadde glatt brukt 2k på vannkjøling istedet for å leve med støyen fra deltavifta...

Hvis det klikker helt for deg (og jeg anser deg for å ligge å vippe helt i grenseland), så tar du den lange turen opp fjell og ned daler til http://www.asetek.dk eller http://www.3dfxcool.no og kjøper deg et aldri så lite underkjølt vapochill anlegg til 6 høvdinger...

Good luck on ya. Jeg tror du trenger det! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 23:57, dale skrev:

hei igjen :smile:

Jeg hadde tenkt på Swiftech MCX478B + Delta vifte, 136m³/time, 52 dB(A)

Er det noen som har noen synspunkter eller andre forslag? jeg har også vært inne på vannkjøling, men hvis jeg ikke får kjøpt ett ferdig system til en grei pris blir det heavy luft kjøling.

Nå kryper jeg til sengs å drømmer om støyen fra Delta vifta :razz: hehe, den blir kanskje litt slitsom... hehe

På forhånd takk :smile:

En kamerat har en vifte på 38dB som er ganske slitsom i lengden. 52dB tror jeg bråker OVER dobbelt så mye ettersom forskjellen mellom hver enkelt dB blir større pr. dB jo høyere du kommer. Jeg hadde ikke klart å leve med det ivertfall.

Lenke til kommentar

hehe, jeg kommer til å kjøpe ett stykk av den for å teste, den koster jo ikke mer enn 160,- :grin:

hiih, men hva skal jeg ellers kjøpe? papst? jeg tror jeg da går for en papst? eller en delta 120mm :grin:

man kan jo alltids sette pc'en i ett stort skap eller noe :grin:

omg, Delta vifte, 323m³/time, 59 dB(A) + 120-80 konverter, ehhhh, kald pc? hihi, jaja, hehe, nå må jeg gi meg her, men finnes det 120-80mm "konverter"?

[ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-04-04 08:26 ]

Lenke til kommentar

Dersom du vurderer å kjøpe Swiftech MCX478B kjøleribben, så har jeg en liggende. Den ble testet på P4 systemet som du ser på denne siden. Det var ikke noe særlig mer å hente ut av testsystemet med denne kjøleribben, så den ble ikke brukt mer enn 2 dager. Temperaturen på prosessoren ble senket med ca. 10°C. Da var det påmontert en tilnærmet lydløs kabinettvifte på kjøleribben.

BILDE AV KJØLERIBBE

BILDE AV KJØLERIBBE med påmontert kabinettviftevifte

Montering av "festene" på kjøleribben var et MARERITT (de 2 platene du ser stikker ut over kobberplaten). Det tok nærmere 1 time, med mye banning. De medfølgende skruene med umbrako hode var av dårlig kvalitet, noe som gjorde at ingen verktøy passet.

Kjøleribben uten vifte selges for kr600,- inkludert frakt. (Festene på kjøleribben er montert, bare dette er verdt kr 200,- :grin: )

Send en melding dersom du, eller noen andre skulle være interessert.

Lenke til kommentar

Quote:

Montering av "festene" på kjøleribben var et MARERITT (de 2 platene du ser stikker ut over kobberplaten). Det tok nærmere 1 time, med mye banning. De medfølgende skruene med umbrako hode var av dårlig kvalitet, noe som gjorde at ingen verktøy passet.

Jeg satt på festene på ca 60 sekunder jeg, du trenger bare skikkelig verktøy! Slike små umbrakoer får du kjøpt i et utvalg elektronikkforretninger. Hva brukte du, gaffel? :grin:

CKY

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 19:54, cky skrev:

Jeg satt på festene på ca 60 sekunder jeg, du trenger bare skikkelig verktøy! Slike små umbrakoer får du kjøpt i et utvalg elektronikkforretninger. Hva brukte du, gaffel?
:grin:

Er det disse du tenker på?

umbrako.jpg

:grin:

Som jeg sa over De medfølgende skruene med umbrako hode var av dårlig kvalitet, noe som gjorde at ingen verktøy passet.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-04 21:19 ]

Lenke til kommentar

Det er ikke boltene til Swiftech kjøleren din som er av dårlig kvalitet. Hadde samme problemet selv, men det viste seg til slutt att umbrakoene ikke var i mm, men faktisk i tommer.

Prøv med umbrako i tommer så går det knirkefritt :wink:

Lenke til kommentar

Hadde en misstanke om at det var i tommer, men det var ikke mye jeg kunne gjøre med det når den skulle monteres.

Jeg klarte å montere skruene til slutt, det tok bare lengre tid en forventet. Litt irriterende at ikke dette er montert på forhånd, den selges tross alt som en kjøleribbe til socket478, og da må jo disse være montert.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-09 22:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...