volcomer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Før jul kjøpte jeg et skjermkort av typen Radeon 9700pro på bruktmarkedet og betalte, i god tro, på forskudd. Når kortet omsider ble levert til meg var det pakket inn i en norgespakke, av den minste typen, uten noe embalasje rundt selve kortet for beskyttelse. Som forventet (med tanke på embalasjen) funket kortet heller dårlig, og etter flere tester på flere maskiner kom jeg til konklusjonen at GPU'en var ødelagt. Selgeren garanterte for kortets tilstand før transporten, og sa at han aldi hadde hatt noen problemer med det. Jeg gikk derfor ned på mitt lokale postkontor for å forhøre meg om hva jeg skulle gjøre. Jeg fikk der beskjed om at jeg, som mottaker, ikke hadde forsikring på pakka og at jeg måtte sende den tilbake til avsenderen, så måtte han kreve erstatning av posten. Nå var avsenderen i en flytteprosess og siden det var jul og greier kom ikke pakka fram før etter et par måneder når han omsider fikk ordna med adresse endringa. Han krevde erstattning, men fikk nå avslag med grunnlag i at det var jeg, som mottaker, som skulle ha krevd erstatning. Jeg har ikke fått noen penger tilbake fordi avsender mener han er uskyldig (tross innpakkning) og ikke er erstattningspliktig. . Mitt spørsmål er da; Hva er mine rettigheter her? Og har noen en anbefaling til hva jeg skal gjøre og hvordan? . Takker for alle seriøse svar, men ikke gidd å komenter at jeg betalte på forskudd ved bruktkjøp osv. Vet at det ikke nødvendigvis er verdens smarteste ting å gjøre, men etter min erfaring er selgerne på Bruktmarkedet temmelig kyndige og serriøse folk som er til å stole på. . P.S Mulig denne tråden er på feil plass osv, men jeg fannt lissom ikkenoen passende topic å legge den under. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Her burde vi hatt litt juridisk hjelp. Jeg tror du har dårlig med rettigheter, og i det tilfellet der kortet faktisk virker defekt hadde det neppe hjulpet med oppkravsforsendelse heller. Du får jo ikke teste kortet på postkontoret før du betaler så... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Vist du mener det er posten som har ødelagt det. Det er sender som skal søke erstatning av posten ikke du.. Har hatt samme suppa selv da jeg bestilte og forhåndsbetalte en alko måler på en nettbutikk. Pakken forsvant og hørte da med posten og jeg la inn en etterlysning på den.. Så tok det vinter og vår og ingenting hendte..(4 månedet) Så tok jeg kontakt igjen(hadde allerede ringt 3-4 ganger) og da fikk jeg vita at sender måtte etterlyse den.Noe dem ikke hadde sagt før.. Ringte nettbutikken og fikk dem til å etterlyse den 2 uker etterpå så hadde jeg ny alco måler i hende.. Fikk masse forskjellige svar på posten men SENDER SKAL etterlyse/kreve erstatning av pakken ikke mottaker.. Så send han du kjøpte kortet av ned på posten igjen og be han stå på sitt.. TaZ Endret 22. april 2004 av taz Lenke til kommentar
volcomer Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Har fått nr. til saksbehandleren nå og skal ta kontakt med han. Problemet er at i avslaget på erstatningskravet så står det at det er mottaker som har forsikring, noe som for meg høres relativt baklengs ut. Han som solgte meg kortet sier at han ikke kommer til å gi seg så vi får vel bare stå på vårt. . Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå