Oldboy Jenny Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Hei ja... Fikk nå endelig skrudd sammen godbitene jeg fikk anbefalt av dere, men det skal nå liksom alltid være noe som ikke går knirkefritt. I mitt tilfelle er det altså ingen lyd å hente ut fra hovedkortet. Jeg har lurt litt på om feilen kan være forårsaket av ukorrekt plassering av disse headerene som går mellom hovedkort og kabinett. Markeringene på mitt AOpen H600B stemte ikke overens med markeringene på kortet, så om noen av dere bruker samme oppsett er jeg svært interessert i å vite hvordan dere har koblet lyd-headerene og eventuelle jumpere. Har prøvd litt forskjellige løsninger, tom. å la alle headerene stå åpne/ikke tilkoblet, men til ingen nytte. Tror egentlig ikke at det er med headerene at problemet ligger, men det var eneste område manualene ikke var 100% klar på. I min søken etter løsninger kom jeg også over antydninger om at nVidia sine drivere ikke er helt kurante for dette kortet. Bl.a en som hevdet at Windows' egne drivere var mer hensiktsmessige å bruke, men jeg er uklar på nøyaktig hvilke drivere dette skulle være. Det hører vel gjerne med å ramse opp hvilke specs jeg opererer med: Abit NF7-S v2.0 1 gb Geil ram AOpen H600B Radeon 9500 pro ... hmm, kan det bli noe krangel mellom ATI og nVidia-driverne mon tro? Bare en liten tanke sånn på tampen. Nei, som dere sikkert har skjønt så stanger jeg godt mot veggen her, og ønsker å eliminere alle muligheter før jeg sender kortet i retur. Alle forslag er velkomne og blir satt stor pris på. J. Ps... Har prøvd å sett inn mitt gamle Creative Live 1024 lydkort for å se om det hadde noe for seg, men fremdeles ingenting. Begynner å føles som om dette må sendes i retur. Endret 22. april 2004 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 har omtrent samme oppsett som deg. der tok eg ikke å kobla til lyden fra hk til den i kabinettet. startet oppe og koblet til anlegget mitt og kom inn i bios'en. etter eg var ferdig hørte jeg et kort biip. og maskinen funka fint.. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Tja, ser ut til at jeg har bæsjet skikkelig i skuffen og grillet det interne lydkortet. Vel vel, det viste seg nå at man må disable onboard soundcard (eller noe lignende) i bios før man får et eventuelt annet lydkort til å virke. J. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå