Gå til innhold

Abit NF7 -piiiiip


eiD

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg NF7 og slengt inn en XP2500, corsair 512 3200, og et skjermkort for å teste BIOSen før jeg koble til resten.

 

Problemet er bare at det bare piper når jeg starter. HK lyser rødt når det får strøm og grønt når jeg slår den på. Men det skjer altså ingenting annet enn at det piiper. (i gjevn puls)

 

Har lest i manualen men der står intet...

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok cpu alarmen som går...Du burde sjekke om cpu vifta står riktig vei først og fremst.... :hmm:

 

 

Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards

 

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

2. One beep - board is working fine

3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

4. 1 short(Beep) System booting is normally

5. 2 short(Beep) CMOS setting error

6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error

10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem

12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltage

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Hvis det knaste når du satte inn ram-brikken noe som det forsåvidt ikke skal gjøre så kan det tyde på at det er der feilen ligger....Hvis du har mulighet til og låne en annen ram-brikke så ville jeg prøvd det for og se om det kan være feilen ...Men først ville jeg ha sjekket cpuviften for og være 100% sikker på at den står riktig vei.... :thumbup:

Lenke til kommentar

den står riktig vei ja. passet nøye på at høyre side av viften ikke er borti høyre side av socketen... ;)

 

Merkelig det med ramen, var litt usikker på det de mente i manualen med hvilken slot man burde sette den første/ene i. Regnet med at de mente ddr1...

også rart at det knaste for å si det sånn :)

 

Usikker på om jeg har annen ram som passer. Noe annet jeg kan gjøre?

 

 

Det er ikke mulig å starte bios uten ram?

Lenke til kommentar

Det ER Ram'en ja..akkurat samme problem et par dager tilbake..

Den liker at den RAM sitter hard ja.

 

Ta og oppdater de Beep kodene..den som er ramfeil burde hete

 

10. Continuous Long(Beeps) DRAM isn't inserted correctly

 

Siden jeg regner med at de ikke snakker om Continous DRAM..

Utrolig lett og misforstå.

 

Hilsen

Jan

Endret av Janster
Lenke til kommentar

Jeg hadde akuratt samme problemet.. Jeg kobla av alt, satt det på bordet med ei sånn matte som ikke leder strøm seff, å da virka det :D

Pluss at jeg hadde skifta rammen ganske mye, og pressa den ganske hardt. Prøv å ha rammen i slot 1 og så ut over.

 

Edit:

Tror dette er løsningen:

Rammen i slot 1, presset veldig hardt, men vær forsiktig..

Endret av defzx
Lenke til kommentar

Har prøvd alle slottene, og prøvd å ta RAMen ut og inn og presset VELDIG hardt :)

Ingen lykke enda... men kan jo altids prøve mer... :roll::(

 

Tok alt ut i går og satt det inn igjen, men kan jo prøve og legge det på sånn matte også... ;)

Lenke til kommentar

Høres ut som en kjent feil på mitt forrige abit kort... Agp kortet sitter ikke godt nok i agp porten... Dette var problemet hos meg :) Kan være jeg tar feil seff, men prøv :thumbs:

Har du foresten bygd data før? D skal knase før de delene dine virkelig koser seg inni slottene du presser de inn i :) Litt overdrevet muligens, men d er ikke langt ifra sant..

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...