Gå til innhold

Sinnsyk minnehastighet

jason

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så klarer ikke helt Byggeren og jeg å stanse overklokkingen vår av dette hovedkortet enda.

slapps.com er nå oppdatert med de siste utvilkingene.

Legg spesielt merke til den gode memory scoren på side 2. (Noen som har sett høyere med DDR ram?)

La meg samtidig legge til at systemet er såpass stabilt at en kan kjøre 24 timer 3DMark 2001se i looping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styggbra det der :eek:

jeg greier 1230(sisoft) med sdram@164MHz jeg.. bra for sd :smile: dårlig samenligna med DDR :sad:

ABIT KT7 max 2,7VCore,248FSB.... :eek:

950Duron ANDA @1350 2.3Vcore :smile:

Radeon VE 182/364@210/420 :razz:

15" skjerm :cry:

Amazon :grin:

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-04-04 06:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 06:29, Kenny000 skrev:

Dere må jo bare være kongene på haugen!

Hvor forsiktig er dere når dere holder på? Jeg tenker nemlig på de på overklokking.no som ødelegger skjermkort.....

Eller er det bare ren flaks!?

Forsiktig og forsiktig

No pain no gain :grin:

Vi klarte nå å ta knekken på et par Ti200 kort i vårt forsøk på å voltmodde dem. Dette var faktisk en stund før OK hadde sin artikkel og ødela sitt.

Ellers kan det jo nevnes at vi med flere anledninger nå igrunnen har avskrevet maskinen. Den har liksom bare blitt helt død for så å komme til liv igjen etter en liten stund.

Virker på oss som om den må tas bak låven å bli skutt for å kunne dø :grin:

En av grunnene til at vi fremdeles holder på er nok det at maskinen igrunnen har vært sett på som død og begravet ved flere anledninger nå. Den har vært utsatt for så mye at en kan ikke forvente at det skal holde.

Men så lenge det er liv i den så skal vi fortsette å tyne mest mulig ut av den, selv om vi har en mistanke om at akkurat det ikke blir lett uten at noen av komponentene blir skiftet ut.

Lenke til kommentar

Hadde vært glimrende hvis dere kunne hive inn noen linker til andre som har oppnådd slike score med DDR brikker.

På den måten er det lettere å ha referanse til det vi driver med.

På forhånd takk

Jason

Lenke til kommentar

Hva PCI-kort har dere? Ingen.? Tenker bare på den EKSTREMT høye PCI bussen.. Syns også at AGP-bussen var ekstremt høy..

Hvordan kjører skjermkortet ditt? Hva resultat i 3dMark 2001SE?

Men som de fleste andre: Bøyer meg i støvet...

Lenke til kommentar

jeg vil gjerne melde meg på gratulasjonslisten jeg og... siiiiinsykt bra resultat da :grin:

det eneste er at jeg synest dere burde få grafikk-kortet til å gå litt raskere...

får mitt asus v8200 ti-200 (voltmodda) opp til 280mhz core og 560 mhz ddr. Jeg har et 80w peltier (vannkjølt) på gpu og standard ram-kjølere (uten vifte) som sto på kortet hadde bare på litt AS3.

skal få core opp på 300 mhz og ddr til 600 håper jeg på. Og slik jeg kan se det så burde dere være så si untouchable hvis dere klarer å få farten opp til noe slik. :grin:

Lenke til kommentar

Tror ikke SB Audigyen var så glad i denne hastigheten, så denne tok vi ut av maksinen (ingen poeng i å risikere kortet). Nettverkskortet fungerer forresten bra i denne hastigheten. Det er et Cnet pro200 (billig). Det er flere Harddisker som sliter med disse hastighetene, men vi kjører en IBM 80GB 120GXP disk, som fungerer knirkefritt på disse hastighetene. Uansett så er det imponerende av disse komponentene å klare 53MHz PCI hastighet.

De fleste Nvidia kort klarer høye AGP hastigheter, i vårt tilfelle er denne på 106MHz :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 14:31, okidoki skrev:

jeg vil gjerne melde meg på gratulasjonslisten jeg og... siiiiinsykt bra resultat da
:grin:

det eneste er at jeg synest dere burde få grafikk-kortet til å gå litt raskere...

får mitt asus v8200 ti-200 (voltmodda) opp til 280mhz core og 560 mhz ddr. Jeg har et 80w peltier (vannkjølt) på gpu og standard ram-kjølere (uten vifte) som sto på kortet hadde bare på litt AS3.

skal få core opp på 300 mhz og ddr til 600 håper jeg på. Og slik jeg kan se det så burde dere være så si untouchable hvis dere klarer å få farten opp til noe slik.
:grin:

Sitter med et slikt kort jeg også akkurat nå, men det er satt ned til standard hastighet nå pga. det skal selges... GF4 ti4600 kommer til uka!! :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 19:06, CFD skrev:

Mektig imponert over det , men 204fsb?

Da må dere ha vært jævli heldige med rammen.

Heldig med rammen? Ja sånn passe :grin:

204FSB? Det var når vi kjørte 3DMark 2001se i jakten på ny toppscore for skjermkortet det :grin:

Memory scoren er kjørt med en FSB på 213! i cas2 selvfølgelig :grin:

Sjekk detaljene på slapps.com

monstre04.gif

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-04-04 19:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...