Tfosheim Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Forbrukerrådet med klageverktøy Forbrukerrådet vil gjøre det lettere for folk å klage på nettbutikker og dårlige handler, og lanserer derfor en interaktiv veileder med navnet "Klikk og klag". Veilederen skal visstnok allerede ha begynt å hjelpe. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Meget bra, på tide at "byrokratiet" forenkles litt. Det er sikkert mang som i dag ikke gidder å klage inn saker fordi de synest dette er for komplisert, noe som enkelte firmaer gambler på og av den grunn er vriene. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 - På Forbrukerportalen har vi gått igjennom lovtekstene og gjort dem enklere å lese og forstå, og vi vil gjerne at flere leser disse. Ikke glem at mye av dette er forbrukerrådets tolkning av loven. Det er ikke nødvendigvis slik butikken eller retten vil tolke det. Det er mange punkter der kjøpsloven ikke er tydelig. Uansett er det fint med et slik verktøy. Det skal ikke måtte være vanskelig å klage om man føler seg urettferdig behandlet. Håper bare ikke dette øker antall usakelige henvendelser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå