MrVilla Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Så denne guiden på PC World og tenkte den kanskje kunne være interessant for andre enn meg. Harddisk Guide Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Når vi vanligvis snakker om harddisker, er det ATA-harddisker vi snakker om ? i form av Parallel ATA eller Serial ATA. I tillegg har vi gjerne også tre andre typer harddisker man snakker om: SCSI, FireWire og USB. Syntes den blir litt for drøy, og det fikk meg fra å lese mer. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Når vi vanligvis snakker om harddisker, er det ATA-harddisker vi snakker om ? i form av Parallel ATA eller Serial ATA. I tillegg har vi gjerne også tre andre typer harddisker man snakker om: SCSI, FireWire og USB. Syntes den blir litt for drøy, og det fikk meg fra å lese mer. kanskje litt dårlig formulert av dem der ja... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Skal være enig i at det kunne vært sagt litt bedre, men etter min mening så er artikkelen fortsatt veldig informativ. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nice. Jeg likte den veldig godt. Kunne dessverre en del av det - men det var fortsatt noe interresant der Lenke til kommentar
NULL Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Når vi vanligvis snakker om harddisker, er det ATA-harddisker vi snakker om ? i form av Parallel ATA eller Serial ATA. I tillegg har vi gjerne også tre andre typer harddisker man snakker om: SCSI, FireWire og USB. Syntes den blir litt for drøy, og det fikk meg fra å lese mer. Merk at linjen etter er " utgangspunktet trenger det ikke være spesielle forskjeller på harddiskene i seg selv, men det man henviser til er grensesnittet mellom harddisken og harddiskkontrolleren". Lenke til kommentar
rlz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Den var litt drøy den der ja Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Merk at linjen etter er " utgangspunktet trenger det ikke være spesielle forskjeller på harddiskene i seg selv, men det man henviser til er grensesnittet mellom harddisken og harddiskkontrolleren". Men grensesnittet på en P-ATA koblet i et kabinett til USB porten har fortsatt P-ATA grensesnitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå