Gå til innhold

Hjelp til ConTeXt

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden brukt LaTeX for å skrive rapporter og det har jeg vært ganske fornøyd med. Men når jeg nå skal jeg ta fatt på hovedoppgaven min har jeg lyst på en 'look' som er forskjellig fra både Word og LaTeX. ConTeXt virker svært lovende, men jeg har litt problemer med å få det til å fungere.

ConTeXt er installert på maskinen min som del av teTeX (texmf) distribusjonen, OS er Linux. Brukermanualen sier at kommandoen 'context' brukes for å generere DVI/PDF filen. Denne kommandoen finner jeg ikke på systemet. Er dette normalt?

I en annen manual finner jeg en anbefaling om å bruke 'texexec', et Perl-skript som er en del av ConTeXt. Perl-skriptet finner jeg, men så prøver den å kjøre eTeX, som klager over at den ikke finner de nødvendige formateringsfilene (.efmt).

Så, hvis det er noen som har erfaring med dette verktøyet og er interessert i å hjelp meg så er jeg evig takknemlig. Hvis det er noen andre tips anngående problemer jeg risikerer å komme borti senere vil det også være av interesse.

På forhånd takk,

E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe svar på spørsmålet ditt - men hvorfor ikke bruke LaTeX? En kan laste ned en rekke styles om en vil ha ting til å se "annerledes" ut.

Jeg holder på å skrive hovedfagsoppgaven nå og gjør det i LaTeX. Jeg bruker book stylen og har ikke tenkt noe på utseende utover det - fancyheaders og slikt tar jeg til slutt ;)

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig forundret over manglende respons på innlegget mitt, men nå har problemet løst seg og jeg er fornøyd. Måtte bare lese en ekstra manual og fant ut at en kommando jeg trodde var gjennomført ikke var ok allikevel (texexec --make en).

Kommer nok ikke til å lese denne tråden mer, men hvis det er spm eller lignende anngående TeX/LaTeX/ConTeXt går det jo an å sende en PM, starte en ny tråd eller fortsette her.

E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...