Muffinman Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg er lei av mitt godeste Chieftec fulltower, og har god lyst til å "donere" det til serverhardwaren i kjelleren. Har fått litt sansen for kompakte løsninger, selv om hardwaren min ikke er særlig kompakt. Zalman 7000cu, r9800pro 2xdisk, P4c800 atx osv. Derfor er jeg ute etter det mest kompakte atx-kabinettet som er å få kjøpt. Det trenger ikke ha plass for mer enn 1 optisk drev, men til gjengjeld MÅ det ha kjølemuligheter for disker. Drømmer om et med 120mm vifteplass i front. Beige standard farge er ikke aktuelt. Ser for meg noe i nøytral farge som sort/sølv eller kanske metall-finish. Fordel om det ikke medfølger psu. Min 400 w Enhance med viftene på 5 volt følger det gamle kabinettet til kjelleren, til fordel for en Mist 350-watter. Noen som har et tips? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC3077A Lenke til kommentar
_Zevz_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123071&cks=PRL Dette kabintte er meget kompakt. Kanskje jeg kjøper dette selv isteden for mitt midi cheftec kabinett Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Jo, du kan tro jeg kommer til å dra et Q-tek i hus... . Passer det inn med atx hovedkort inn i micro-atx kabinetter da? Det ville jo vært glimrende. Da er det jo straks litt å velge mellom. Lian Li er virkelig flott når det gjelder finish og gode løsninger, men designet begynner å bli litt foreldet i likhet med Chieftec, selv om det er mer eksklusivt i utgangspunktet. Men slettes ikke noe dårlig forslag... EDIT: Helv... nå begynner jeg jammen å sikle. Endret 22. april 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) dette har eg set på Endret 22. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 PC3077A + Mist 350W på vei i posten. Serveren surrer fornøyd i ny bolig, og lekedata`n ligger på benken i antistatiske poser og venter... Falt for dette kabinettet, det er faktisk ikke høyere enn et m-atx, og designet på det synes jeg skiller seg noe ut fra de andre Lian Li-kabbisene. Det at det har vibrasjonsdempet hd-skuff var kanskje det som gjorde at jeg bestemte meg. En av mine Seagate 120GB ble med Chieftec`en til kjelleren, og den andre vil nok bli passe lavmælt sammen med 200 GB`en jeg har bestilt når de monteres i mykt oppheng... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) avantech server tower fra komplett. bare 550kr.. edit: kanskje ikke så extreeeemt kompakt da men Endret 22. mai 2004 av ballemann Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 avantech server tower fra komplett. bare 550kr.. edit: kanskje ikke så extreeeemt kompakt da men Schtøggt. Greit nok at det er mye kabbis for penga, men jeg har ingen som helst ambisjoner om å spare penger på hobbykassa mi. Kun kremdeler takk... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123071&cks=PRL Dette kabintte er meget kompakt. Kanskje jeg kjøper dette selv isteden for mitt midi cheftec kabinett Det kabinettet der er mini-ATX. Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hva med et Lian Li PC-75USB?? Det er da ikke så værst kabbis, eller hva?? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hva med et Lian Li PC-75USB??Det er da ikke så værst kabbis, eller hva?? Har du råd, har du lov. Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Har du råd, har du lov. ja det er nettopp det da... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Må si at jeg har litt problemer med å forstå hvordan det går an å foreslå noe slikt når topic er "Ekstremt kompakt osv..." Uansett, som det fremgår av mitt innlegg lenger oppe i tråden har jeg bestilt kabinettet Johndoemakt foreslo. Vennligst ikke kom med noen bedre forslag nå når jeg bare venter på pakken... Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hva med et Lian Li PC-75USB??Det er da ikke så værst kabbis, eller hva?? Vel, dette kabinettet er SVÆRT! Jeg er også på jakt etter det miste ATX-kabinettet på markedet. Men jeg er også åpen for micro-ATX. Det du kjøpte der muffinmann har jeg også planer om å kjøpe! Det virker nesten for godt til å være sant. Ikke nok med at det har maange 5,25"plasser, slik at jeg får plass til bracket'en til vanntank og pumpe, men den har også uttagbart hovedkortbrett, filter og vifte til harddisk, og god plass til radiator! Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg er også på jakt etter det miste ATX-kabinettet på markedet. Men jeg er også åpen for micro-ATX. Hva med et mini-ITX? Mange muligheter om målet er en liten PC. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Fin kabinett ! Husk å sjekke at du får plass nok mellom PSU og CPU-viften Edit: m og n ! Endret 23. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) > XenZor > Vel, det blir _for_ litet igjen. Som du kanskje kunne trekke ut fra det jeg skreiv, skal jeg ha vannkjøling inni der også. Har et ganske stort skjermkort, og stort lydkort jeg også skal ha plass til. Men, godt forslag > jarmo > Ah, enig nå Endret 23. mai 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 > XenZor > Vel, det blir _for_ litet igjen. Som du kanskje kunne trekke ut fra det jeg skreiv, skal jeg ha vannkjøling inni der også. Har et ganske stort skjermkort, og stort lydkort jeg også skal ha plass til. Men, godt forslag Det blir trangt med vannkjøling uansett om du skal ha et lite kabinett. Hva med en ekstern vannkjølingsenhet? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 nja, njo. Nok et godt forslag, men jeg har jo allerede vannkjøling da. Dessuten skal jeg ha lite kabinett slik at det er lett å ta med seg. Hvis jeg da har ekstern vannkjøling i tillegg, blir det mer å bære på. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Fin kabinett !Husk å sjekke at du får plass nok mellom PSU og CPU-viften Edit: m og n ! Har lurt fælt på akkurat dette. Ser Microplex skriver at høyden på cpu-kjøleren begrenses til ca. 70mm, og min CNPS7000cu er oppgitt til 65mm...det burde gå akkurat. Jeg er imidlertid litt bekymret for det faktum at Mist`en vil dra luft motsatt vei som cpu-kjøleren, og at avstanden blir svært liten. Lurer på om dette vil medføre at cpu-kjøleren ikke får den luften den skal ha, og dermed blir mindre effektiv... Problemet vil sannsynligvis bli lite hvis cpu-kjøleren havner i dødpunktet i midten på Mist`en. Kommer til å vurdere å snu PSU, slik at vifta drar inn lufta fra andre siden. Må vel modifisere noen skruehull da. Mandag blir sannsynligvis en spennende dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå