Frugy Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei Har lyst å lage meg en XP CD som automatisk installerer SP1 og andre programmer jeg ønsker. Slik at alt går automatisk. Jeg vet dette skal være mulig å gjennomføre, men finner ikke ut hvordan. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det enkleste ville være å skaffe seg et image program som lager et "bilde" av partisjonen (som er brukt). Norton Ghost er et slikt program, men det er mange alternativer. Vet ikke om noen som er gratis.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du har jo selvfølgelig muligheten vha unattended installasjoner, men det kan bli litt vel komplisert å få utført. Det enkleste er nok å installere windows, installere drivere / programmer osv. for å så ta "bilde" av disken med f.eks ghost / trueimage e.l. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Jo, dette er det jeg pleier å gjøre. Men jeg merker at maskinen får litt dårligere ytelse hvis jeg ikke kjører en rå installasjon. Er bare lei av å installere alt selv. Jeg vet det lar seg gjennomføre, må bare finne ut hvordan Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Du har jo selvfølgelig muligheten vha unattended installasjoner, men det kan bli litt vel komplisert å få utført. Det enkleste er nok å installere windows, installere drivere / programmer osv. for å så ta "bilde" av disken med f.eks ghost / trueimage e.l. Når du nevner RI, så mener jeg det faktisk har noe med løsningen å gjøre. Men det som jeg ønsker er lage meg en egen CD, med windows, sp1 og andre programmer og slikt jeg vil ha. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du kan jo ta en søkerunde på : http://support.microsoft.com Tips : Prøv med forskjellige kriterier, og vær så spesifikk som du kan Lenke til kommentar
Paull Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har tenkt litt på det samme selv, men bare ikke kommet meg så langt enda.. Men kom over denne siden her nå, ser jo riktig så gjennomført og hjelpsom ut.. Lenke til kommentar
klo Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) For selve windows installasjonen så kan du bruke en unattended (svarfil) som du legger i WinCD:\i386 mappa. Da vil installasjonen lese fra denne isteden for at du trenger å trykke next, fylle inn informasjon og alt det der. Winnt.sif skal filen hete og den skal se noe slikt ut som dette: [Data] AutoPartition=1 MsDosInitiated="0" UnattendedInstall="Yes" [Unattended] UnattendMode=FullUnattended OemSkipEula=Yes OemPreinstall=No TargetPath=Windows [GuiUnattended] AdminPassword=password OEMSkipRegional=1 TimeZone=4 OemSkipWelcome=1 [UserData] FullName="My Full Name" OrgName=My Company Name ComputerName=* ProductID="XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX" [TapiLocation] CountryCode=1 Dialing=Tone AreaCode=805 LongDistanceAccess="9" [Identification] JoinDomain=windowsdomain DomainAdmin=administrator DomainAdminPassword=adminpass [Networking] InstallDefaultComponents=Yes Du finner mange eksempler osv på google. Søk etter unattended windows installation / winnt.sif eller lignende på google. Det ligger også et program på windows cd'en som fikser winnt.sif filen for deg. Husker ikke hvor du finner den i farten. Om du skal ha mer enn selve windows som skal installeres bør du vell helst bruke dvd-r om du ikke skal koble deg opp mot en nettverksstasjon eller har filene på D: el. Endret 22. april 2004 av klo Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) du kan ta en titt her: http://unattended.msfn.org/ edit: ooops... den siden var postet før... Endret 22. april 2004 av gerri28 Lenke til kommentar
klo Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Der tenker jeg du har det ja! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har tenkt litt på det samme selv, men bare ikke kommet meg så langt enda.. Men kom over denne siden her nå, ser jo riktig så gjennomført og hjelpsom ut.. Den linken var jo riktig super Post den her -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990&hl= Med forklaring på hva det er, og kan brukes til Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 WOOOT! Setter i gang så fort jeg er ferdig på jobb! Flotte greier folkens. Tusen takk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du kan også slipstreame windows'en. Men måten som er beskrevet over er muligens litt enklere. Slipstream er for oss über geeker Men fikk sabla lyst å mekke en DVD med Office 2003, samt alle drivere, faste programmer, etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå