Clintern Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har veldig lyst til å bruke Mandrake men jeg sliter med at avanserte 3D spill ikke lar seg kjøre,eller hakker som f***. Jeg har Gainward Geforce2 MX400 64MB. Hva er galt? Og hva må jeg gjøre? Har prøvd Red Hat 7.2 og der har jeg ikke no problemer med spill, men det er andre grunner som gjør at jeg heller vil bruke Mandrake. Jeg hentet Mandrake 8.2 idag og har nå nettopp installert det. Håpet på at dette 3D akselererings problemet var løst fra 8.1 versjonen, men neida :sad: Har forresten prøvd Xfree 4.2.0 som også var valgt som standard: Spill starter ikke engang Xfree 3.3.6: Spill starter men hakker som f, ser ut som spillet går med kun 1 fps. Xfree 3.3.6 with experimental 3D hardware acceleration: Spillet starter men ikke noe bilde, kun lyd. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hvis du er ute etter Mandrake, så mener jeg de har en spesialisert Mandrake Gaming Edition, som er ment for nettopp hardcore spilling. Kanskje det er noe å vurdere.... Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Faktisk så skal ingen nvidia kort ha problemer med 3d akselerasjon i linux da nvidias egne drivere er meget gode,.... Har du et ati kort må du bruke Xfree86 4.1 eller Xfree86 4.2 samt kompilere en ny kernel med dri støtte for å få maks ytelse,... Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Sjekka nvidia.com Leste at jeg må laste ned 2 ting. Den GLX filen er grei, men hvilken skal jeg ta av kernel filene?? Det er 4 forskjellige til Mandrake 8.2: Mandrake 8.2 UP kernel Mandrake 8.2 SMP kernel Mandrake 8.2 Enterprise kernel Mandrake 8.2 Secure kernel Jeg har gratisversjonen av Mandrake, lasta ned fra ftp.sunet.se Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 For de som er usikker : Last først ned NVChooser,... <- en liten utility som finner ut hva du skal laste ned,..... --------------------------------------- Har du ikke original Kernel må du kompilere selv,... da er det som oftest tar.gz pakkene eller srpms,. som må til...... Og ikke glem å endre /etc/X11/XF86Config-4 når du er ferdig,..... Alt står i readme,... [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-04 19:31 ] Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Så hvis jeg vil ha en kernel med god sikkerhet så velger jeg Mandrake 8.2 Secure kernel ??? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Personlig syns jeg Slack er det tryggeste for å ikke ødelegge topic for mye her,... :smile: Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Nei nå gir jeg opp... Har installert det fra http://www.nvidia.com men skjer det noe endring? Nope :sad: Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Lest README ? står hvilkle linjer du skal fjærne i /etc/X11/XF86Config og slikt der... Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Følg README filen så godt som du kan og du vil neppe få problem,.... selvom jeg personlig tror du har glemt å legge til "nvidia" der det står "nv"..... Da dette er driver modulen den skal bruke,... da finner den ikke de nyeste Lenke til kommentar
bidz Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Xfree 3.3.6: Spill starter men hakker som f, ser ut som spillet går med kun 1 fps. Xfree 3.3.6 with experimental 3D hardware acceleration: Spillet starter men ikke noe bilde, kun lyd. ----- hvorfor i allpakka bruker du Xfree 3.3.6 ? dropp den gamle greia! legg inn 4.1 eller 4.2 nuh! 3d aksellerasjon under 3.3.x er _dårlig_, og fungerer generelt sett veldig dårlig uansett skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå