Gå til innhold

Fineste/Beste bilde

uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bilde av månen over Gjøvik, med noen skyer foran. Tror det var fullmåne den kvelden, men har ikke sjekket. Prøvde meg frem med mange forskjellige innstillinger, og kom frem til dette:

maanen_lite.jpg.

Her er originalbildet, rett fra kameraet. Jeg har ikke redigert bildet på noen som helst måte. Spør meg ikke hvordan jeg fikk det til :green:

Endret av EJH
Lenke til kommentar
Et bilde av månen over Gjøvik, med...

utrolig bra bilde av månen det der. Tanken slo meg at det måtte være fantastisk om den månen ble fanget med landskap.. så jeg tok meg den frihet å kjapt legge det på en annen setting. Det er ikke nøye laga, men ville bare se hvordan det kunne sett ut. Håper du ikke tar det ille opp at jeg gjorde det.

Måne med landskap

Måne med landskap2

Siste i sort/hvitt

F828

Endret av F828
Lenke til kommentar
(...)Tanken slo meg at det måtte være fantastisk om den månen ble fanget med landskap.. så jeg tok meg den frihet å kjapt legge det på en annen setting. Det er ikke nøye laga, men ville bare se hvordan det kunne sett ut. Håper du ikke tar det ille opp at jeg gjorde det.(...)

Artig idé det der! Helt i orden. Men jeg må si bildet ser veldig kunstig ut, for lyssettingen stemmer dårlig overens med månens plassering. Minner liksom litt om montasjene som ble brukt som cut-scenes på The Julekalender :D

Lenke til kommentar
Her er et av de jeg er mest fornøyd med, tatt i betraktning av at flyvinduet var møkkete som bare f! Det viser Svolvær 26. februar, og i forgrunnen er flyplassen, Helle.

[url="http://privat.bluezone.no/jorn.rossvoll/Svolvaer.jpg"]Svolvær[/url]

Jørn R
Lenke til kommentar
Olympus C-220 zoom. "Det er ikke mulig" vil vel de fleste si. Vel, jeg brukte også et teleskop til 5000,- som jeg holdt kameraet mot  :green: Det er forresten en fin combo hvis man vil leke Se og hør fotograf på dagtid..

Har tatt et liknende bilde selv, men uten teleskop (har 10x zoom på kameraet C-730 istedet): her

Skulle nok være mulig å få til et mye bedre bilde med teleskop ja, om jeg hadde hatt det...det får bli en annen gang:)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...