reznor15 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Her er ett bilde som jeg bare tok for moro skyld egentlig, men synes det ble litt bra.Bilde Endret 19. juni 2004 av reznor15 Lenke til kommentar
rolfy81 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Tror jeg må si at jeg er ganske fornøyd med måneskinnsbildet mitt. Har dessverre blitt lite med fotografering i det siste. Fikk litt lyst å finne frem kamera nå... vel dette bilde kunne vert veldig fint, eneste er at selve månen er veldig over eksponert, har samme problem selv har prøvd å ta landskaps bilder med månen i bakgrunen, men månen blir som sagt over eksponert... bruker selvsakt lang lukke tid. Jeg har prøvd å ta ett bilde med lang lukke tid, og ett bilde med kort lukke tid og prøvd å redigere disse sammen slik at jeg på en måte får både månen og landskapet vel eksponert, har prøvd å bruke Ulead photo ekspress 4.0 til dette, men uten noe serlig hell. synes photoshop cs er for dyrt til amatørbruk. Er det noen som vet om noen andre programmer som er biligere og som kan gjøre akurat dette...? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Dette er vel det første "bildet" jeg har tatt. Soloppgang (i motsetning til den vanligen nedgangen ) over Trondheimsfjorden. Endret 20. juni 2004 av LarsP Lenke til kommentar
messo Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Rolfy81: har du prøvd GIMP 2? Gratis , og for alle OS. Kan gjøre mye av det samme som Photoshop CS, men er litt mer kronglete i bruken. Men ... anbefales som en god erstaning for photoshop, iogmed at det er gratis. Gimp 2 Lykke til! Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Enda et: http://www.foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vi...e.cgi?id=120119 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Dette er vel det første "bildet" jeg har tatt. Soloppgang (i motsetning til den vanligen nedgangen ) over Trondheimsfjorden. Horisonten var litt skjev, men ellers var det ett flott bilde Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Er meget klar over det. Det ble tatt på impuls ut stuevinduet vårt klokken 3 om natta. Jeg var trøtt og manglet derfor siktetegenskaper! Men, som sagt. Mitt første bilde som ikke inneholder fulle ungdommer, jenter på stranda eller fotball. Så, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Rolfy81: har du prøvd GIMP 2? Gratis , og for alle OS. Kan gjøre mye av det samme som Photoshop CS, men er litt mer kronglete i bruken. Men ... anbefales som en god erstaning for photoshop, iogmed at det er gratis. Gimp 2 Lykke til! Jeg bruker Gimp 2 daglig, og det er helt suuuupert når du blir vant til det! - Det er helt likt med Photoshop - du skjønner, Photoshop er veldig kronglete i starten, helt til du lærer det. - Faktisk så gjelder det samme for Gimp (Selv om jeg vil mene at Gimp er enda mer logisk lagt opp) Hmmm.. Siden jeg nå har skrevet et innlegg her så får jeg slenge med noen bilder. Tatt i Birmingham - lang lukkertid og bevegelse på kameraet - rett før Jul, rett før en Justin Timberlake konsert som jeg fikk gratis inngang på :] Bilde av en foss, tatt inne i Lysefjorden. En liten plante, bak sykkelstativene på den gamle skolen min i Oxford. Marihøner som, ehm. Ja.. () -- Også en hel hau andre bilder på dét galleriet - er totalt 5513 bilder (!). Ingen av bildene er tuklet med i det hele tatt - ikke noe fargekorreksjon eller noe. - Rett ifra kamera. (de kunne nok allikevel trengt et lite push i Gimp ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mitt beste bilde til nå! wow! ser nesten fake ut! har du brukt vanlig lukkertid osv der ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mitt beste bilde til nå! Et liknende bilde som ditt... -- Jøss, takk for den! - For å finne dét bildet mitt så kom jeg inn i et album med bilder jeg ikke har sett på LENGE, og de var gaaanske så bra.. Hmm, stilig. Takktakk Lenke til kommentar
vamonos Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Et av mine bedre bilder hittil: Makro av blomst Tatt med mitt to dager gamle PowerShot A70. Storfornøyd! Mvh. Eirik Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mitt beste bilde til nå! wow! ser nesten fake ut! har du brukt vanlig lukkertid osv der ? Lukkertid er 1sek, ISO200, F5.0 Lenke til kommentar
rolfy81 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 takk for tipset med gimp!! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Nå har jeg godt gjennom hele tråden og jeg har ikke sett at jeg har vist dere dette bildet: Jeg beklager hvis bildet allerede er her, men jeg så det ikke. Ellers må jeg si at alle bildene jeg har sett her er utrolige gode bilder. Stå på og vis flere bilder Endret 21. juni 2004 av uranus Lenke til kommentar
fei Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 http://www.foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vi...?brukerid=20019 Legger linken til mine "favoritt bilder". De er alle tatt på et hel manuelt Nikon FM2 kamera, siden scannet inn med filmscanner, Minolta 5400 eller nikon ls-40. Alle er justert i PS. Legg gjerne igjen kritikk Isbree bildet er vel min favoritt. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Alle bildene er tatt med Fujifilm S7000 Endret 22. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 SUiCiDE_COMMANdO du er jo heelt rå på å ta bilder! Jobber du som proffesjonell fotograf, eller er du bare en god hobby fotograf? Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 SUiCiDE_COMMANdO du er jo heelt rå på å ta bilder! Jobber du som proffesjonell fotograf, eller er du bare en god hobby fotograf? takker, kult å høre ;-) nei er ikke proff fotograf, men jeg utdanner meg som filmfotograf faktisk, og har holdt på med fotografering i over 10 år - både video og stillbilde. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Ok.. God er du i hvertfall... Lurer på om jeg skal prøve å få skrapt sammen penger til ett digitalt kamera en gang jeg og... Utrolig morro å leke med forskjellige instillinger for å få til bilder som noen får til i denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg