Gå til innhold

Fineste/Beste bilde

uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må jeg si! En fryd å lese igjennom denne tråden! Utrolig mange bra bilder her, blir helt inspirert jeg ...

Leste litt på denne Photoshop debaten, og må få lov til å berike den med noen ekstra komentarer. Har du ett bra kamera og legger stor vekt på måten bildet ble tatt så blir PS fort litt urelevant (crop, fargekorigering osv). Men er du bare en middels hobbyfotograf så syns jeg ikke PS er et minus. Det er et verktøy som må læres og brukes riktig akkurat som et kamera, og det er en kunst i seg selv. Man har mange muligheter i PS, så mange at man kan sette sitt personlige preg på et bilde bare ved å redigere det.

Og til deg SUiCiDE_COMMANdO, har jeg et par spørsmål jeg må stille etter at jeg har skrytt hemninsløst av deg. For bildene dine OSER av smak og sans for vinkler, situasjoner og farger! Har lastet ned noen av videoene dine. Utrolig digg! ... du lar bildene få etablere seg og er ikke redd for å la et klipp stå lenge.

Så til spørsmålene. På den nyeste filmen din om han togbanefyren; har du gjort noe med bilde? Evnt, hva og hvordan... Hvilket kamera bruker du?

Driver med videoredigering på mac med en PD-170 selv. Uansett ... i kveld ble du mitt store forbilde! Du er en kunstner utenom det vanlige... men nå må jeg lande her, tar jo helt av.

Kan legge ut noen bilder jeg har tatt + redigert. Jeg bruker alltid PS, har ikke noe skikkelig kamera. Er ingen god fotograf enda så jeg bruker PS til å utrykke det jeg egentlig ville få fram med originalbildene.

gammeltbilde.jpg

All "grafikk" utenom selve motivet er laga i PS.

utganspunkt.jpg

et lite utsnitt av origianlen

rodt.gif

Drar jeg ut topicen på tråden nå eller? Blir dette for redigert? (kan evntuelt starte en tråd for redigerte bilder :wee: )

Har brukt PS lenge, men har ikke brukt noen tutorials for å lære meg det. Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror egentlig jeg ser på det som litt juks. Jeg er kanskje litt rar... men tutorials setter fort tørr kunnskap forran smak og talent (men kunnskap er utrolig viktig! bare ikke det blir utgangspunktet for å ta bilder...på en måte...vanskelig å forklare). Gøyere og finne ut av tinga selv! ... tar litt lengre tid, men ... :)

Photoshop er mer enn fargekorigering! ...men det visste dere vel sikkert :roll:

Endret av messo
Lenke til kommentar

får vel dele to bilder jeg selv tok i usa i fjor sommer...

Begge bildene er helt uredigert og er tatt med ett nikon coolpix 3500 kamera

Hadde vært fint med tilbakemeldinger.

1

2

Irriterer meg over de folka litt til høyre i det siste bildet :mad:

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...