Gå til innhold

6230 - Problemerved synkronisering mot PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå hatt min 6230 et par uker og er stort sett fornøyd med den, men det er likevel noen noen problemer/irritasjonsmomenter

Jeg har kjøpt en D-Link DBT-120 USB Bluetooth adapter som jeg bruker på jobben.

Når jeg går fra jobben stopper jeg BT enheten på PCen og slår av BT på telefonen, da jeg ikke har behov for BT andre steder.

Når jeg kommer på jobben dagen etter slår jeg på BT på telefonen. Dersom jeg forsøker å synkronisere eller å starte serieporten da feiler det.

Dersom jeg opphever paringen og utfører den på nytt ser det ut til å fungere stabilt. Jeg har ikke klart å observere om det er noen forskjell om PC-Synk er startet eller ikke. på det tidspunktet jeg utfører paringen.

Det føles litt klønete, men det fungerer i det minste.

Når jeg først har fått kontakt så går synkroniseringen som den skal.

Telefonen insisterer på å vise en statusrapport på at alt er OK.

Er det mulig å slå denne av, eller endre den til bare å vises dersom det går feil?

Jeg kjører Win XP Pro, med de siste oppdateringer fra Windows Update. I tillegg har jeg lastet ned den siste driveren til BT adapteren.

Noen andre som har hatt lignende problemer og funnet løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet selv, mest fordi Nokia PC Suite krever widcomm drivere høyere enn 1.4 .. med f.eks BCS sin dongle leveres 1.3 eller noe i den duren. Fant en genial oppskrift på hvordan man skal få det til å funke på:

http://www.jonscaife.com/bt/driver.html

Der er det linker til IBM sin universal BT driver som denne fyren igjen har patcha.. Funker utmerket her.

lykke til!

tobben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...