Gå til innhold

Treg SonyEricsson

Anbefalte innlegg

Er det noen måte man kan få fart på T610 og T630 på ?

Har sistnevnte og synes den er ekstremt treg, respnstiden på

tastetrykk er til å spy av, sinnsykt dårlig. Har mye minne ledig

på den så det er ikke det som er probl. Håpet at en ny firmware

ville gjøre susen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen måte man kan få fart på T610 og T630 på ?

Har sistnevnte og synes den er ekstremt treg, respnstiden på

tastetrykk er til å spy av, sinnsykt dårlig. Har mye minne ledig

på den så det er ikke det som er probl. Håpet at en ny firmware

ville gjøre susen..

Vet ikke hva det kan være.

Alle de testene jeg har lest av T630, så skal denne tregheten være borte.

De fleste stedene har faktisk påpekt denne forbedringen.

Er det alle oprasjoner på telefonen som har en treghet eller er det bare enkelte ting som for eksempel skrive sms?

Har ikke skaffet meg t630, siden vi har to t610 som heller ikke blir brukt. Så jeg har ikke sjekket dette selv, forholder meg bare til andres erfaringer.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson er vel kjent for en del treghet, spesielt når det gjelder å skrive SMS.

T610 var (og er?) nokså treg, og kunne henge etter flere sekunder når man skrev SMS med T9-ordlisten. I forhold til T68 var den imidlertid rask spør du meg, da jeg opplevde at T68 ofte var nesten 1 minutt bak i SMS-skriving. DEN var treg den.

Gledelig var det derfor å lese at T630 skulle være kjemisk fri for tregheter. Håper fortsatt at det er fakta, og at de som har problemer bare har opplevd dårlig firmware eller et buggy eksemplar.

Håper de for evig og alltid har kvittet seg med treghet til SE K700 kommer i hvertfall. Nokia, Samsung, Siemens etc. finnes jo ikke treg. Treghet under SMS-skriving er rett og slett ikke holdbart.

Lenke til kommentar
Gledelig var det derfor å lese at T630 skulle være kjemisk fri for tregheter.

Hvor i all verden leste du det?

Det var i allefall en stor løgn.

T610/T630 har en CPU på lusne 32MHz, det er begrenset hvor rask tingene da kan skje, spesielt siden den også har en alt for krevende skjerm i forhold til ytelse.

Lenke til kommentar

T610/T630 har en CPU på lusne 32MHz, det er begrenset hvor rask tingene da kan skje, spesielt siden den også har en alt for krevende skjerm i forhold til ytelse.

Mange (alle?) testene jeg har lest om T630 har sagt at tregheten fra T610 og Z600 er helt borte. Ikke har den samme prosessor som T610 heller.

Dette er klippet fra tester:

"Når alt kommer til alt har T630 forbedret seg en del siden T610. Det er tydelig at Sony Ericsson har investert i en ny prosessor og mye annen ny maskinvare."

"Menyene er raske og responsive og mangler den tregheten og dårlige responsen som vi husker fra T610."

"Det å skrive tekstmeldinger går flytende på T630. Telefonen er raskere enn Z600, som vi testet for litt siden, og betydelig raskere enn T610. Telefonen holder tritt med tastingen og vi merket ikke noe til irriterende forsinkelser slik vi har gjort på mange tidligere modeller fra Sony Ericsson."

"Når det kommer til skjerm og grensesnitt er det få telefoner som kan hamle opp med T630. Er man ute etter en telefon som er rask og responsiv og som i tillegg har en god skjerm, er T630 virkelig en sterk kandidat."

Lenke til kommentar
ST55/ST60 har CPU på 66MHz, det forklarer hvorfor de er raskere enn T630 og hvilket mye større potensiale de har :)

Swag sier jo: "Synes den er passe rask, ihvertfall etter å ha brukt Siemens ST60 en god stund (den er treeeeeg). "

Han synes i hvertfall ST60 er treeeeeeeeeeeeeg, så da har de ikke utnyttet prosessoren særlig bra akkurat. :p

Lenke til kommentar

Fra mobil.se

Det är bra tryckkänsla, knapparna reagerar bra och det känns faktiskt som om saker och ting händer på skärmen ungefär samtidigt som man trycker på knapparna – som det ska vara alltså.

Fra amobil.no

Menyene er raske og responsive og mangler den tregheten og dårlige responsen som vi husker fra T610.

Det å skrive tekstmeldinger går flytende på T630. Telefonen er raskere enn Z600, som vi testet for litt siden, og betydelig raskere enn T610. Telefonen holder tritt med tastingen og vi merket ikke noe til irriterende forsinkelser slik vi har gjort på mange tidligere modeller fra Sony Ericsson.

Fra mobiltesten.no

Tastaturet reagerer også spontant og godt når du sender SMS, og det er mulig å tekste nokså raskt

Vet ikke jeg.....så ille kan det vel ikke være....lol :p

Lenke til kommentar
ST60 er generelt raskere enn T630, spesielt på java og i menyer. Det kan du i allefall ikke nekte på.

Joda den er raskere på Java (ST60 altså), men det er det. Menyer er den ikke noe raskere på (ihvertfall ikke den jeg hadde), og den bruker utrolig mye lengre tid på å starte opp, uten at det betyr all verden. På SMS er ST60 ubrukelig, sorry Molna, men der er T630 et hestehode foran.

EDIT: Det har forresten ingenting om tro, ihvertfall ikke fra min side. Jeg har eid ST60 og T630, samt alle nyere mobiltelefoner, så jeg vet faktisk hva jeg prater om.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Ehm, har jo brukt de hver dag jeg også, så det argumentet holder ikke. ;) Jeg eier forøvrig T630 enda, mens ST60'en er solgt. Den var fin i et par uker, så begynte jeg å irritere meg over alle problemene med den.

Forøvrig riktig å ikke sammenligne dem, men folk gjør det uansett.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
SE telefonene er generelt treeege. :thumbdown: Synes ikke at T630 var noe raskere enn T610 jeg,også synes jeg det er dårlig av SE at de ikke putter inn Memorystick DUO eller MMC kort plass og MP3\radio. :hmm::mad:

mm, er nesten en smule unødvendig av SE og slippe T630, når T610 fremdeles selger godt, og K700 snart kommer.. jaja :evil::dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...